حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/04/15 | 2024/07/05

Logo

استاد حقوق دانشگاه‌های هرمزگان:

پشتوانه مردمی دیپلماسی قوی را می‌سازد

پشتوانه مردمی دیپلماسی قوی را می‌سازد

استاد حقوق دانشگاه‌های هرمزگان گفت: یک دیپلماسی قوی است برگرفته از مردم است و جامعه‌ای که مردم پشتوانه حکومت باشند می‌تواند همه عرصه‌ها داخلی و بین‌المللی را فتح کند.

فریدون بهشتیان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رئیس‌جمهور پیشرو اشاره و اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات اهمیت این فصل از دموکراسی و تعیین سرنوشت خودآگاه هستند.

وی افزود: مشارکت در انتخابات باعث افزایش بهره‌وری در جامعه خواهد شد و حلال بسیاری از مشکلات در عرصه درون جامعه و همچنین در روند روبه‌رشد تعاملات بین‌المللی و جایگاه ایران خواهد شد.

استاد حقوق دانشگاه‌های هرمزگان با بیان اینکه مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب خوش درخشیدند و مشارکتی خوبی از خود به یادگار نهاده‌اند، تأکید کرد: این مشارکت حداکثری ذهنیت جامعه بین‌المللی را نسبت به ایران بازتر خواهد کرد و حماسه حضور و پای‌کار ملت ایران بیشتر مشخص می‌شود.

بهشتیان ادامه داد: در یکی از خبرگزاری‌ها مشاهده کردم که در اجلاس شانگهای رئیس‌جمهور کشور قزاقستان گفته بود حضور کشور قدرتمند ایران در جامعه جهانی و به‌ویژه برای شانگهای می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد نشان از تغییر دیدگاه کشورهای منطقه و جهان نسبت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: اینکه ایران به‌عنوان یک بازیگر قدرتمند در عرصه‌های مختلف در بین کشورها معرفی می‌شود این خود نشان از یک دیپلماسی قوی است که این قدرت برگرفته از مردم است و جامعه‌ای که مردم پشتوانه حکومت باشند می‌تواند همه عرصه‌ها داخلی و بین‌المللی را فتح کند.

استاد حقوق دانشگاه‌های هرمزگان ادامه داد: وقتی در حوزه دیپلماسی مذاکره‌کننده از پشتوانه مردمی برخوردار شود آنها نتیجه بهتر و ملموس‌تری با طرف مقابل خواهند داشت.

بهشتیان اضافه کرد: استفاده مطلوب از جوانان و نخبگان، این فرصت طلایی را به کشور ما هموار می‌کند تا با استفاده از ظرفیت این قشر باعث رونق و شکوفایی در عرصه علمی و صنعتی و تجارت را داشته باشیم.

وی ابراز کرد: ایران تمدن چندین هزارساله دارد و دارای ظرفیت‌های خدادادی فراوان و بی‌نظیری را در خود جای‌داده است که با بهره‌گیری از این پتانسیل‌ها می‌تواند گره‌های و مشکلات کشور را برطرف کرد.

استاد حقوق دانشگاه‌های هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز دنیا از متخصصان و صاحب‌نظران ایرانی بهره می‌برد و زمینه استفاده از این متخصصان باید در کشور هموار تا توسعه در کشور رقم بخورد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از