حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/20 | 2024/05/09

Logo

امام جمعه بندرعباس:

پایه رفع مشکلات اقتصادی، تولید است

پایه رفع مشکلات اقتصادی، تولید است

امام جمعه بندرعباس گفت: پایه رفع مشکلات اقتصادی، تولید است و اگر می‌خواهیم جلوی تورم بگیریم، اشتغال بالا رود باید تولید را افزایش داد و امروز پسندیده نیست که کارخانه‌ای در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته بندرعباس اظهار کرد: تقوای الهی در ماه رمضان را باید بسیار بالا ببریم و در این ماه کارهای ما ضریب می‌خورد هر میزان خوبی و بدی داشته باشیم چندین برابر آن برای ما مصاحبه می‌شود.

وی افزود: استفاده کنیم از لحظه لحظه ماه رمضان که برای ما برکت است؛ حتی اگر نیت کار خیر داشته باشد برای آن پاداش در نظر گرفته می‌شود و خودمان را برای لیالی قدر آماده کنیم.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: تقارن آغاز سال جدید با ماه مبارک رمضان لطف خداوند متعال است و امیدوارم این سال را با بندگی خدا شروع کنیم و عید واقعی برای مومنان به تعبیر امام علی(ع) روزی است که در آن گناه صورت نگیرد.

عبادی‌زاده با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب هر سال یک نقشه راهی را برای جامعه، مسئولان و مردم ما ترسیم فرموده‌اند و این نقشه راه به معنای این نیست که فقط برای این سال است بلکه با مطالعه مشکلات کشور و مطالعه مسائلی که جهان اسلام هم در عرصه بین‌المللی و داخلی حضرت آقا مطالعه و سال‌ها را نام‌گذاری می‌کنند، گفت: کلیدواژه‌هایی که به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند اینها تنها برای برگزاری همایش‌ها و زدن چند تابلو نیست بلکه این‌ها برای این است که ما بتوانیم مسیر را به خوبی انتخاب کنیم و امروز همه ما می‌دانیم مشکل کشور ما اقتصادی است و به همین دلیل حضرت آقا چندین سال است که تمرکزشان بر این مسئله است.

وی ادامه داد: پایه رفع مشکلات اقتصادی، تولید است و اگر می‌خواهیم جلوی تورم بگیریم، اشتغال بالا رود باید تولید را افزایش داد و امروز پسندیده نیست که کارخانه‌ای در کشور داشته باشیم که تعطیل و بدون استفاده باشد دولت باید یک خیز دیگر با کمک سایر دستگاه از قوه قضاییه گرفته تا دیگر نهاد‌ها کارخانه‌های تعطیل و راکت را به چرخه تولید باز گرداند و تعیین تکلیف کنند.

امام جمعه بندرعباس مطرح کرد: سال‌های گذشته تعیین تکلیف‌های خوبی برای کارخانه‌های راکت صورت گرفته است.

عبادی‌زاده بیان کرد: مردم و سرمایه‌گزاران پولشان را در قالب تعاونی‌های تولیدی با استفاده از افراد امین می‌توانند تجمیع کنند و کسب و کارهای تولیدی راه‌اندازی کنند.

وی تصریح کرد: ما نباید تنها چشممان به سرمایه‌گزاران خارجی باشد و با سرمایه‌های مردم در داخل نیز می‌توان کسب و کار راه انداخت و باید دولت زمینه آن را فراهم سازد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ولادت امام حسن(ع) بیان کرد: امروز اگر بخواهیم یک جامعه ایمانی خوبی داشته باشیم باید اخلاق خوب داشته باشیم و این سبک زندگی اسلامی است که باید از امام حسن(ع) بیاموزیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از