حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/02/11 | 2024/04/30

Logo

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان مطرح کرد:

پایداری شبکه برق در شرایط ناپایدار اقلیمی

پایداری شبکه برق در شرایط ناپایدار اقلیمی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: نیروهای جهادی در ۲۸ فروردین‌ماه با توجه به آمادگی و تمهیدات از قبل پیش‌بینی‌شده، شبکه برق را در شهرها و روستاهای این استان همچنان پایدار نگه داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، محمد کریمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از خسارت‌های بر جای مانده ناشی از تندباد و توفان و فعالیت‌های انجام شده، گفت: بر اساس آخرین اقدامات صورت‌گرفته جهت انجام اصلاحات و رفع خاموشی‌های ناشی از شرایط نامساعد جوی با استقرار ۷۹ اکیپ عملیاتی در سطح استان، هرس ۳۵۰ اصله درخت درگیر با شبکه در اولویت قرار گرفت، ۱۴۶ مورد سیم پارگی شبکه اصلاح شد و با رفع عیب و برق دارنمودن ۱۴۵ دستگاه ترانسفورماتور در یک تلاش جمعی توسط نیروهای عملیاتی مشترکین برقدار شدند.

وی افزود: با تعویض پایه‌های آسیب‌دیده  و اصلاح ۱۷۰ مورد رابط ۱۷۰ فشار متوسط، تعویض و اصلاح ۸۰ پایه معیوب و همچنین جداسازی شبکه‌های آسیب‌دیده و انتقال بار روی خطوط همجوار در ۳۵ نقطه، تعویض ۱۲ اصله پایه فشار ضعیف کار نیروهای خدوم تداوم یافت تا برق پایدار به خانه‌های مردم بیاید و امشب خانه‌ای بدون برق نماند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین از انجام  ترابری و انتقال لوازم پایه و ترانسفورماتور به محل‌های آسیب‌دیده جهت انجام اصلاحات شبکه خبر داد و تصریح کرد: این تلاش همچنان تا پاسی از شب ادامه داشت و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت، مدیریت برق همه شهرستان‌های استان هم اکنون با اعلام ستاد بحران استان در حالت آماده‌باش هستند و تا اخرین ساعت‌های ناپایداری جوی و شرایط ویژه اقلیمی این تلاشها ادامه خواهد داشت.

کریمی با ارائه آماری از تجهیزات و ملزومات به‌کار گرفته‌شده برای برق‌دار شدن خطوط آسیب‌دیده و اصلاح شبکه و تأمین و توزیع برق پایدار افزود:  تا کنون ۱۶۹ اصله پایه فشارمتوسط ۵۲ اصله پایه فشارضعیف ، و مجموعا ۱۹ دستگاه ترانس در ظرفیت‌های مختلف معیوب گردیدند که بخش عمده آنها تا کنون اصلاح و مشترکین برقدار گردیدند.

وی بادآور شد: تا کنون گروه‌های عملیاتی در ۵۶۴ مورد اعزام، خرابی‌های برق را در نقاط مختلف استان برطرف نموده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان توصیه کرد: از قرار گرفتن در کنار شبکه‌های برقدار و یا پارک خودروها در شرایط بارانی در کنار پایه‌های برق خودداری و هر گونه نواقص و عیوب قابل رویت را در اسرع وقت به مرکز ۱۲۱ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از