حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/02/27 | 2024/05/16

Logo

استاندار هرمزگان:

وظیفه ما زنده نگه‌داشتن هویت خلیج‌فارس است

وظیفه ما زنده نگه‌داشتن هویت خلیج‌فارس است

استاندار هرمزگان گفت: یکی از وظایف ما زنده نگه داشت تاریخ و هویت خلیج‌فارس است که این هویت و تاریخ، نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب‌ورسوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز دهم اردیبهشت‌ماه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس اظهار داشت: روز خلیج‌فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تأکید بر اهمیت روز ملی خلیج‌فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج‌فارس به دست دلاوران ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج‌فارس خانه ماست گفت: این روز نشانه حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج‌فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط‌زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم. 

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه‌داشتن تاریخ و هویت خلیج‌فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب‌ورسوم دارد. 

دوستی گفت: روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج‌فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج‌فارس را زنده نگه داریم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از