حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهدا؛

وصیت‌نامه‌ام را بالای قبرم بگذارید تا همه بخوانند

وصیت‌نامه‌ام را بالای قبرم بگذارید تا همه بخوانند

شهید هدایت‌الله حاجی‌زاده در وصیت‌نامه‌اش آورده است: این وصیت‌نامه مرا در بالای قبرم در قابی بگذارید تا هرکسی که بگذرد آن را بخواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ شهید هدایت‌الله حاجی‌زاده رودخانه ۳۰ دی ۱۳۴۱ در روستای نظام‌آباد یکی از آبادی‌های خوش آب و هوا در منطقه فارغان شهرستان حاجی‌آباد به دنیا آمد.

یادگار حیدر و لیلا به دلیل مقدور نبودن ادامه تحصیل، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.

وی بهمن ۵۷ زمانی که انقلاب پیروز شد، ۱۶ ساله شده بود و روزهای سخت این دوران را تازه پشت سرگذاشته بود که دوسال بعد صدام جنگ تحمیلی به راه انداخت و شهرهای ایران را بمباران کرد.

شهید حاجی‌زاده نیز سایر جوانان این کشور عزم خود را برای دفاع جزم کرد و همان سال‎های ابتدایی جنگ به عنوان سرباز وظیفه در جبهه‌ها حضور داشت.

این شهید دفاع مقدس سرانجام درحالی که ۲۱ ساله بود در سال ۶۲ در منطقه سردشت شهید شد و تا امروز از پیکرش خبری نیست.

مزار یادبود این شهید در روستای رحیم‌آباد از توابع شهرستان حاجی‌آباد قرار دارد.

شهید هدایت‌الله حاجی‌زاده رودخانه پنجم اسفند سال ۶۱ در وصیت‌نامه خود آورده است: اینجانب سرباز وظیفه هدایت‌الله حاجی‌زاده در جبهه سومار غرب، تیپ ۳۰گردان مشغول انجام وظیفه هستم و در مقابل دشمنان خدا ایستاده‌ام تا شاید روزی برسد که شهادت نصیبم شود.

وی خطاب به پدرش افزوده است: مرگ برای همه است نه تنها برای من و شما این شهادت را برای من و خودتان شهامت بدانید.

این شهید دفاع مقدس ادامه داده است: از شماها خواهش دارم که بعد از من بتوانید زود مرا فراموش کنید و به یاری خدا در پشت سر امام زمان(عج) زندگی خود را ادامه دهید. پدرجان مقدار ۵۰۰تومان به اسفندیار حاجی‌زاده بدهید که از من طلب دارد.

شهید هدایت‌الله حاجی‌زاده در بخش پایانی وصیت‌نامه آورده است: این وصیت‌نامه مرا در بالای قبرم در قابی بگذارید تا هرکسی که بگذرد آن را بخواند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از