حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/02/30 | 2024/05/19

Logo

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

وجود ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

وجود ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

امروز تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی جنوبی، از سمت غرب در آسمان استان افزایش ابر رخ خواهد داد و به تدریج رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ هواشناسی استان هرمزگان اعلام کرد: امروز دوشنبه چهاردهم اسفند، ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

امروز تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی جنوبی، از سمت غرب در آسمان استان افزایش ابر رخ خواهد داد و به تدریج رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای در استان پیش‌بینی می‌شود.

اوج فعالیت این سامانه، از اواخر وقت امشب تا اواخر وقت سه شنبه ۱۵ اسفند و در مناطق مرکزی و شرقی استان، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی، ظهر چهارشنبه از شرق استان خارج خواهد شد. توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.

در این مدت دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج خواهد شد لذا توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.


 به لحاظ دمایی طی دوروز آینده افزایش دمای کمینه و رطوبت نسبی هوا و کاهش دمای بیشینه در استان، مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از