حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

مشاور اتاق بازرگانی بندرعباس خبر داد:

برگزاری همایش نباتات گرمسیری و خرما در بندرعباس

برگزاری همایش نباتات گرمسیری و خرما در بندرعباس

مشاور اتاق بازرگانی در امور کشاورزی بندرعباس گفت: همایش نباتات گرمسیری و خرما در اسفندماه سال جاری به میزبانی بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ مهدی ترابی ظهر امروز در نشست خبری گفت: استان هرمزگان یکی از استان‌های جنوبی کشور با شرایط اقلیمی گرم و مرطوب و مناسب تولید محصولات گرمسیری است.

وی در ادامه تأکید کرد: همین موضوع باعث شد در سال جاری درصدد برگزاری «همایش نباتات گرمسیری و خرما» به عنوان یکی از محصولات مهم استان، باشیم.

دبیر جشنواره خرما و نباتات تصریح کرد: طی این دو روز سعی خواهد شد تا محققین، تولیدکنندگان، مجریان، پژوهشگران، صاحبان صنایع، بازرگانان و تجار که در این زمینه فعال هستند گردهم آیند تا به بررسی مسائل و چالش‌ها و پیشنهاداتی که برای توسعه و ترویج و تقویت تجارت جهانی این محصول هست بپردازند و شاهد اثرات مثبت آن در بخش اقتصاد استان هرمزگان باشیم.

ترابی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از دعوت‌شدگان به همایش نباتات گرمسیری در روز اول شرکت خواهند کرد، گفت: در این همایش، ۶ پنل‌های تخصصی اعم از پنل خرما، فناوری‌های نوین در کشاورزی، سرمایه‌گذاری، آفت و بیماری‌ها، هواشناسی «مرتبط با تغییرات الگوی کشت» و نیاتات گرمسیری و توسعه و تکثیر هم شکل خواهد گرفت که به طور خاص به موضوعات مهمی می‌پردازند.

مشاور اتاق بازرگانی در امور کشاورزی ادامه داد: ۶ استانی که قابلیت تولیدات گرمسیری و خرما را دارا هستند در این همایش حضور خواهند یافت، البته تولیدکنندگان هرمزگانی نیز بطور جدی در بحث برگزاری همایش و همچنین عرضه تولیدات و دانش‌بنیان حضور جدی خواهند داشت‌.

وی بیان داشت: حدود ۳۰ غرفه برای نمایشگاه طراحی شده که با حضور همه تولیدکنندگان و شرکت‌های فرآوری در آن چند روز فعال خواهد بود. 

ترابی تأکید کرد: یکی از سه کشور برتر در تولیدات خرمای جهانی هستیم اما در حوزه نباتات گرمسیری، علیرغم اینکه تولید و پتانسیل خوبی داریم متاسفانه در تجارت جهانی جایگاهی نداریم و همه ساله شاهد واردات برخی از این محصولات به کشور هستیم تصمیم بر این است که بیشتر به این بخش  بیشتر به آن بپردازیم تا توسعه و ترویج پیدا کند شاهد حضور در بازارهای داخلی و خارجی باشیم‌.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از