خبر های امروز : 1
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
هفته وحدت نماد یکپارچگی امت رسول است
امام‌جمعه اهل‌سنت بندر لشتغان گفت: هفته وحدت بزرگ‌ترین نماد و الگو اخوت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی رسول‌الله حضرت محمد (صلی‌الله علیه و سلم) است.

شیخ محمد محمدنیا، امام‌جمعه اهل‌سنت بندر لشتغان در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باتدبیر خردمندانه ایام ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول را بنام هفته وحدت نام‌گذاری کردند که بزرگ‌ترین نماد و الگو اخوت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی رسول‌الله حضرت محمد (صلی‌الله علیه و سلم) است.

وی افزود: آن حضرت در ماه ربیع که به تعبیری از بهار یاد شده است ولادت یافت و دنیا را به وجود خود منور و مزین کرد و با ایثار و از خودگذشتگی که برای امت انجام داد خداوند متعال او را هم ردیف نام خود در قرآن کریم قرارداد و پیروی از بیانات و سیره پیغمبر اسلام (ص) از بزرگ‌ترین اسباب ایجاد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی هست.

این مقام مسئول بیان کرد: وحدت و همدلی امت اسلامی از ضروریات و سبب اقتدار، عزت و پیشرفت اسلام و نشان از تقوا و ایمان مسلمانان دارد و اگر کسی بخواهد با ایجاد دشمنی و توهین و دامن‌زدن به اختلافات به دنبال تفرقه و ازبین‌بردن یکپارچگی امت اسلامی باشد به این معنی است که این شخص از خطوات شیطان پیروی می‌کند. در جهت سُست نمودن اقتدار اسلام در حال گام برداشتن هست و نشانی از تقوا و ایمان در او نیست.

محبت‌نیا عنوان کرد: به همین سبب توجه به مسئله وحدت و یکپارچگی امت اسلامی ارتباط قوی به اصل اسلام، ایمان و تقوا مسلمین دارد و رمز پیروزی و نجات و پیشرفت آنان و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است .

وی تأکید کرد: میلاد باسعادت و سراسر نور رسول‌الله حضرت محمد مصطفی (علیه الصلاة و السلام) که تجلی اُسوه حسنه و رحمة للعالمین و پیام‌آور وحدت، اخوت، همدلی و صلح است را به همه مسلمین جهان تبریک عرض کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: از طرفی فرارسیدن هفته وحدت را به امت اسلامی و ملت غیور و مسلمان ایران اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب تبریک عرض می‌کنم و از الله سبحانه‌ و تعالی عزت و اقتدار و پیشرفت روزافزون امت اسلامی به‌خصوص کشور عزیزمان ایران را مسئلت دارم.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ