حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان صادر شد

هشدار سطح قرمز هواشناسی در هرمزگان صادر شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی در هرمزگان گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی استان باتوجه‌به ورود موج جدید بارش در استان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ محمد مرودی ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان در محل استانداری هرمزگان گفت: با ورود سامانه جدید بارشی به استان هرمزگان از تمامی هم استانی‌های شریف تقاضا دارم تا از اسکان و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان و ایجاد هماهنگی در صورت لزوم دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند تا باتوجه‌به اعلام قرمز هواشناسی شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، بر لزوم انجام اقدامات ایمنی و احتیاطی باهدف کاهش خسارت‌های احتمالی تأکید کرد و افزود: اقدامات لازم و موردنیاز جهت حفظ ایمنی شهروندان انجام گیرد.

مرودی تصریح کرد: تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌های برون‌استانی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان لغو و مکلف به حضور در محل کار خود جهت مدیریت امور طبق هشدار هواشناسی هستند.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران استان نسبت به استقرار ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات لازم جهت امداد و ایمنی هر چه بیشتر در سطح استان اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، افزود: هر گونه اطلاع‌رسانی در چرخه مدیریت بحران صرفاً با محوریت مدیریت بحران استانداری و به‌صورت متمرکز صورت پذیرد.

وی اطلاع‌رسانی گسترده جهت آگاهی هم استانی‌های عزیز و پیشگیری از وقوع هر گونه اتفاقی از طریق رسانه‌های رسمی به‌ویژه صدا و سیما و سایر خبرگزاری‌ها و مطبوعات، بخشداری‌ها و دهیاران تأکید کرد. 

مهرداد حسن‌زاده نیز اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای سه‌شنبه ۲۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۹ فروردین شاهد فعالیت قابل‌ملاحظه سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان شاهد رگبار شدید باران و رعدوبرق همراه با تگرگ، خرد و خاک و تندباد لحظه‌ای خواهیم بود و منطقه اثر آن بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، حاجی‌آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان و میناب خواهد بود. 

حسن‌زاده گفت: بر اثر این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها احتمال تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد. 

وی ادامه داد: توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در کلیه مناطق استان آمادگی کامل داشته باشند همچنین مردم استان از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از انجام سفرهای برون‌شهری پرهیز کنند، در این مدت توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب شده و از محصولات کشاورزی محافظت شود. مطابق هشدارهای دریایی اداره کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی روزهای آینده شاهد شرایط ناپایدار دریایی در سطح استان خواهیم بود و بر همین اساس هشدار سطح نارنجی دریایی صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین بر اشاره به صدور هشدار قرمز دریایی اظهار داشت: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد ناپایداری شدید جوی و دریایی در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان از صبح سه‌شنبه هفته جاری ۲۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۹ فروردین خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این طوفان دریایی با وزش باد بسیار شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (٣۴) نات همراه با رگبار شدید باران و رعدوبرق، تگرگ، تندباد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع نزدیک ۳۰۰ سانتیمتر (۱۰ پا) در فراساحل تنگه هرمز و جزایر خلیج‌فارس منطقه اثر شرق خلیج، فارس تنگه هرمز دریای عمان همراه خواهد بود. 

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد کلیه شناورها، آسیب و خسارت به تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.
حسن‌زاده تأکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری بیندیشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از