حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

قائم‌مقام شهردار بندرعباس:

هرمزگان ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد

هرمزگان ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد

قائم‌مقام شهردار بندرعباس با بیان اینکه استان هرمزگان دارای ۱۰ هزار هنرمند در ۴۳ رشته است، گفت: سالانه ۵ میلیون دلار درآمد حاصل از صنایع دستی هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ جعفر بهاری میمندی، ظهر امروز  در پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهر بندرعباس در سال جاری میزبان دو اجلاس مهم بوده‌است، گفت: امیدواریم که شهر بندرعباس از نتایج این نشست‌ها بهره‌مند شود.

وی افزود: بندرعباس با نام قدیمی گمبرون، ۴۰۰ سال است که به‌نام فعلی آن(بندرعباس) شناخته می‌شود.

 قائم‌مقام شهردار بندرعباس جمعیت شهر بندرعباس را ۶۰۰ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: اکثر مردم هرمزگان مسلمان و دارای مذهب شیعه و سنی هستند.

بهاری میمندی در ادامه با اشاره به اینکه بندرعباس از سال ۹۸ به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی پیوسته است، گفت :ساختار فرهنگی جوامع دارای ابعاد گسترده و پیچیده است که شناخت این ساختار و مسائل و مشکلات پیرامون آن سبب توسعه و پیشرفت شهرها و در نهایت پیشرفت کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر جامعه خرده ‌فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد که برآیند و تجمیع آن‌ها فرهنگ عامه را تشکیل می‌دهد که یکی از نقاط قوت مدیریت شهری شناخت نقاط قوت و ضعف این فرهنگ است.

قائم‌مقام شهردار بندرعباس با تأکید بر اینکه هرمزگان دارای ۱۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۴۳ رشته است تصریح کرد: سالانه پنج میلیون دلار درآمد حاصل از صنایع دستی هرمزگان است.

 لازم به ذکر است؛ پنجمین نشست مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها با دستور کار زنان، اشتغال و کارآفرینی، حکمرانی مردمی نسل ضد در برنامه‌ریزی فرهنگی و شهر فرهنگ‌سرا است ،برنامه و راهکار چیست ؟ به مدت دو روز ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه با حضور رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از