حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

هرمزگان از فردا بارانی می‌شود

هرمزگان از فردا بارانی می‌شود

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 11 و 12 دی، فعالیت سامانه‌ای بارشی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که سبب رگبار باران و رعد و برق بیشتر در نواحی مرکزی و شرقی استان و تنگه هرمز خواهد شد.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: امروز یکشنبه ۱۰ دی‌ماه، در آسمان استان گذر ابر پیش‌بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران در پاره‌ای نقاط محتمل خواهد بود. در خلیج فارس نیز افزایش سرعت بادهای شمال غربی، سبب مواج شدن آن خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان عنون کرد: طی امروز در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر استان، مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و در طول روز در آسمان استان گذر ابر با احتمال وقوع رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

 سی‌سی‌پور مطرح کرد: آبهای دریای عمان و تنگه هرمز کمی مواج خواهد بود؛ اما در خلیج فارس، افزایش سرعت بادهای شمال غربی سبب مواج شدن آن خواهد شد. توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی و تفریحی از تردد بویژه درنواحی غربی و مرکزی خلیج فارس خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها به سمت کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و استانهای خوزستان و بوشهر صورت پذیرد.


 وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ دی، فعالیت سامانه‌ای بارشی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که سبب رگبار باران و رعد و برق بیشتر در نواحی مرکزی و شرقی استان و تنگه هرمز خواهد شد و در مناطق دریایی استان بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از