حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه بندرلنگه:

نماز جمعه موهبت عظیم الهی است

نماز جمعه موهبت عظیم الهی است

امام‌جمعه بندرلنگه گفت: نماز جمعه، موهبت عظیم الهی و از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی و اجتماعی تشریح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی در خطبه نماز جمعه این هفته اظهار کرد: از مقاطع مهم تاریخ حماسه حسینی، مقطع جهاد تبیین امام سجاد (ع) است، آن حضرت با خطبه مهم و دقیق و حساب شده خود چنان تبیین عظیمی داشتند که مجلس از دست یزید خارج شد و دستور داد مؤذن اذان بگوید، همین یزیدی که تا دیروز می‌گفت: پدران من کجا هستند تا بگویند دستت درد نکند ، مجبور شد اظهار پشیمانی کند و اهل بیت (ع) را با عزت و احترام به مدینه برگرداند.

وی افزود: نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی و اجتماعی تشریح شده است، نماز جمعه علاوه بر رویکردهای عبادی معرفتی و تربیتی به آگاهی‌بخشی نسبت به جریان های معاند ، خنثی سازی تبلیغات سوء دشمنان ، وحدت و همدلی نیز توجه اکید دارد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در ادامه خطبه دوم گفت: اجتماعی بزرگ چند هزار نفری بانوان در چهارم مردادماه در تهران در دفاع از حجاب و عفاف و خانواده و غیرت بسیار کار ارزشمند و ستودنی است و در واقع یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است و یک مطالبه گری جدی و ظهور و بروز نظر زنان و دختران مسلمان ایرانی در مورد حجاب بود.

 شریفی اضافه کرد: سخنرانی وقیحانه قصاب غزه در کنگره آمریکا که پر از دروغ و توهمات و اراجیف بود و همچنین تشویق‌های پیاپی نمایندگان کنگره چهره واقعی سیاستمداران آمریکایی و دیوصفتی آنها را آشکار کرد که چگونه از یک خیانت کار جنگی حمایت کرده او را به عوض محاکمه تشویق می‌کنند و مسئله حقوق بشر مضحک آمریکایی روی خود را نمایان می‌کند.

وی تصریح کرد: فضای سایبری امروز تبدیل به قلمرو جدیدی برای تشدید منازعات شده است، دشمن با استفاده از شبکه‌سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع‌آوری اطلاعات، جریان‌سازی و جنگ روانی دنبال بی‌ثبات‌سازی کشور است، همه مردم رسانه‌ها و مسئولان باید متوجه باشند در دام اقدامات اختلاف‌افکن نیفتاده و تبدیل به پیاده نظام دشمن نشوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از