حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

ائمه جمعه استان هرمزگان مطرح کردند؛

نماز جمعه؛ مصداق بارز تقوای الهی

نماز جمعه؛ مصداق بارز تقوای الهی

ائمه جمعه استان هرمزگان از نماز جمعه به عنوان یک موهبت عظیم الهی یاد کردند و گفتند: نماز جمعه یک رویداد هفتگی صرف نیست بلکه یک نهاد بزرگ سیاسی، اجتماعی و ... است‌.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، ضمن سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: نماز جمعه مصداق بارز تقوای الهی است و فضلیت آن به‌ اندازه‌ای ارزشمند است که خدای متعال از زبان رسولش می‌فرماید: «کسی که در نمازجمعه شرکت کند آمرزیده شد و مثل‌ اینکه عملش از نو آغاز کرده باشد».

ساخت مصلی جمعه مطالبه مردم رودان است

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان با بیان روایاتی در فضیلت نماز جمعه اظهار کرد: بهترین مسیر برای تحصیل، توسعه و تقویت تقوای خدای سبحان، حضور در نماز جمعه‌ای است که خدای متعال دعوت کننده جامعه مؤمنین به حضور در این میهمانی باشکوه است و بندگان خوب خدا نیز عاشقانه، عارفانه و مشتاقانه به این دعوت الهی لبیک می‌گویند. 

وی افزود: نماز جمعه یک رویداد هفتگی صرف نیست بلکه یک نهاد بزرگ سیاسی، اجتماعی، امامتی، روحانیتی، حاکمیتی، امتی، مردم پایه و تعاملیست که رابط بین ولی مسلمین و جامعه مؤمنین است لذا همه نمازگزاران، خادمان و حامیان نماز جمعه باید خود را در قالب این شبکه نورانی امامت و ولایت ببینند و افتخار کنند.

امام جمعه شهرستان رودان ضمن تشکر از حضور باشکوه هفتگی مردم و تلاش خادمان نماز اعم از رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه و حافظان نظم و امنیت عنوان کرد: شما عزیزان در سرما و گرما پای دین و انقلاب ایستاده‌اید و پروردگار متعال هم بهترین پاداشی که آرزوی همه انبیا و اولیاست یعنی بهشت را برای شما وعده داده است.

وی با اظهار تاسف از عدم وجود مصلی در شهر رودان گفت: رودان از معدود شهرهای فاقد فضای مناسب برای برگزاری نماز جمعه می‌باشد لذا ساخت مصلی جمعه در صدر مطالبات جامعه مؤمنین در رودان است و بنده هر هفته شرمنده محضر مردمی هستم که در زیر آفتاب و گرما در نماز جمعه نشسته‌اند که امیدوارم هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود و قطعا خدای متعال از عدم همکاری یا ممانعت در تحقق این امر مهم به سادگی نخواهد گذشت. 

نماز جمعه، انسان‌ساز و بصیرت‌افزا است

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان به تفسیر آیه نهم از سوره جمعه مشهور به آیه نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی است که خداوند در قرآن با صراحت آن را ذکرالله معرفی کرده و از مومنین خواسته است با فرا رسیدن زمان آن با شتاب به سوی آن بروند و هر مسئله‌ای که مانع از آن می‌باشد را کنار بگذارند.

 وی افزود: بر اساس روایات نماز جمعه کفاره گناهان است و کسی که بدون عذر نماز جمعه را ترک کند برکت از زندگی او می‌رود.

امام‌جمعه شهرستان پارسیان گفت؛ به برکت انقلاب اسلامی امروز در ۹۰۰ نقطه از کشور اسلامی نماز جمعه برگزار است.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: نماز جمعه انسان‌ساز، جامعه‌پرداز، تمدن‌ساز ، شهید پرور و بصیرت‌افزاست، هر قدر این واجب الهی با شکوه‌تر برگزار شود عامل وحدت بیشتر است و در گره‌گشایی از کارها موثرتر خواهد بود.

نماز جمعه در انقلاب اسلامی جایگاه بزرگ و والایی دارد 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دری امام‌جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: نماز جمعه جایگاه بزرگ و والایی دارد به طوری که خداوند متعال در سوره جمعه می فرمایند؛ «اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد چون براى نماز جمعه ندا درداده شد به سوى ذكر خدا بشتابيد و داد و ستد را واگذاريد اگر بدانيد اين براى شما بهتر است» و با توجه به این آیه قرآن کریم ما باید قدر توفیق شرکت در نماز جمعه را بدانیم و همگان را به شرکت در این نماز عبادی سیاسی توصیه و سفارش کنیم.

امام‌جمعه حاجی‌آباد ادامه داد: از آنجایی که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند به سمت نماز جمعه بشتابید یعنی ما در زمینه شرکت در نماز جمعه باید با انگیزه و با نشاط باشد و باید در این کار خیر از یکدیگر سبقت بگیریم.

دری با بیان به اهمیت شرکت در نماز جمعه گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند در هر نماز جمعه ثواب یک حج واجب و یک حج عمره برای نمازگزار نوشته می‌شود و این نشان از جایگاه والا و مهم نماز جمعه در اسلام دارد.

نماز جمعه موهبت عظیم الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، نماز جمعه از ابتکارات نورانی دین بصیرت محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی و اجتماعی تشریح شده است، نماز جمعه علاوه بر رویکردهای عبادی معرفتی و تربیتی به آگاهی‌بخشی نسبت به جریان‌های معاند، خنثی‌سازی تبلیغات سوء دشمنان ، وحدت و همدلی نیز توجه اکید دارد.

نماز جمعه پایگاه فرهنگی هر شهر است

حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام‌جمعه هرمز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع هرمز برگزار شد؛ با تبریک پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: پایگاه نماز جمعه مرکز نزدیک به ذهن و گوش و چشم مردم است که ادامه‌دهنده جریان رهبری و هدایت جامعه اسلامی را بر عهده دارد. 

مسئولان، آموزش و کارآفرینی را مدنظر قرار دهند 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جهانگیری امام‌جمعه شهرستان بستک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: در شرایط امروز اقتصادی و بیکاری موجود در جامعه، کار‌آفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که هم مسئولان باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی با اشاره به نامه‌ دانشجویان برزیلی به مقام معظم رهبری افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، عزت و سربلندی و دلیل پایداری‌ کشور است و این کار نشانه نفوذ کلام بالای مقام معظم رهبری در سطح جهان است.

 جهانگیری بیان داشت: در شرایطی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مورد فلسطینیان رو به افزایش است تقدیر ویژه نمایندگان کنگره آمریکا از نتانیاهو نمی‌تواند چهره‌ای خون‌ریز و جنایتکار این رژیم را ترمیم کند.

دولت چهاردهم، مردم را از خودش بداند

حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام‌جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: نکته‌ای که در مورد دولت چهاردهم باید عرض کنم این است که دولتی باشد که مردم را از خودش بداند و در مسیر حمایت خودش بداند، آن کسانی که برای مردم سرکار خواهند آمد باید عهد اولیه این باشد که تلاش شب و روزشان این باشد که خلأها را پر کنند.

وی مطرح کرد: دولت چهاردهم در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باید تلاش کند که امروزه یکی از مشکلات مهم کشور است که تقریباً شعار رئیس‌جمهور منتخب هم محور و موضوع همین جهت‌ها بود. آن کسی که بر سر کار می آید باید شاخصه‌های مهمی داشته باشد که شاخصه‌های آن، مکرر و مستمر در بیان امام جامعه و زبان مردم و منطبق با نیاز کشور باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از