حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل شیلات هرمزگان مطرح کرد:

نصب یک‌هزار و ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی آبزیان

نصب یک‌هزار و ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی آبزیان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: روند نصب هزار و ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی آبزیان در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، مسعود بارانی اظهار کرد: این سازه مصنوعی آبزیان در آب‌های جاسک، سیریک و قشم با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان درحال انجام است.


وی گفت: جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی‌رویه، ترمیم و کمک به احیای ذخیره‌گاه‌ها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم، حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.


بارانی افزود: بهبود تنوع زیستی، امکان صید مستمر از دریا، زمینه‌سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار، رونق صنایع جانبی، امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و درآمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان، حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری و بازسازی ذخایر آبزیان از دیگر اهداف احداث و استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: تا پارسال، ۶هزار و ۶۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های خلیج‌فارس نصب شد و تا پایان امسال نیز هدف‌گذاری برای نصب دو هزار سازه جدید در دستورکار است.

وی افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان در استان اختصاص یافته است.


گفتنی است؛ استان هرمزگان با برداشت سالیانه بیش از ۳۱۵ هزار تُن انواع آبزیان و ۳۵ هزار نفر صیاد، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از