حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

وزیر صمت خبر داد:

میزهای تخصصی دانش‌ پژوهی در دانشگاه‌ها گره‌گشا صنعت

میزهای تخصصی دانش‌ پژوهی در دانشگاه‌ها گره‌گشا صنعت

وزیر صمت گفت: میزهای تخصصی دانش‌پژوهی در دانشگاه‌ها گره را از کار صنعت باز می‌کند و دانشگاه امام حسین همیشه در این مسیر پیشرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ عباس علی‌ آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند قدم‌های خوبی برای دستیابی به شعار سال و دستاوردهای آن بردارند، اظهار کرد: دانشگاه جامع امام حسین همیشه در این روند پیشرو بوده است.

 

وی درباره تشکیل میز حوزه صنعت در دانشگاه‌ها گفت: مسائل و مشکلات حوزه تولید پس از بازگوشدن از زبان صنعتگران در دانشگاه این امکان را پیدا می‌کند تا با علم به حل مسئله بتوانیم دست پیدا کنیم و این روند بسیار مؤثرتر خواهد بود و تشکیل چنین کارگروه‌هایی با ارائه اسناد و مدارک از مشکلات موجود در جهت رسیدن به راهکار رفع موانع تولید بسیار ضروری است.

 

وزیر صمت ادامه داد: شعار امسال جهش تولید است که باید سه مشخصه اعم از کیفیت، کمیت و سوق به سمت قیمت‌های منطقی داشته باشد که در حوزه قیمت‌های منطقی این وظیفه خطیر برعهده نهادهایی است که باید قیمت‌های منطقی را احصا کنند.

 

وی تصریح کرد: بخشی از فرمایش مقام معظم رهبری اشاره به مشارکت مردم دارد که کمتر به آن توجه شده و همه مردم از جمله دانشجویان و دانش‌پژوهان که از همین مردم هستند باید نهادهای مردمی را تقویت کنند تا با مشارکت مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

 

عباس‌آبادی ادامه داد: جهش کیفیت و کمیت در حوزه تولید نباید با جهش قیمتی نیز همراه باشد؛ بلکه این مؤلفه نیز باید از سوی دستگاه‌های مسئول کنترل شود.

 

وی با بیان اینکه بخشی از مشارکت در امر تولید مربوط به صنعتگران و بخش خصوصی است و بخشی از آن عامه مردم هستند، یادآور شد: اکنون برخی از مردم مشارکت در تولید ندارند و سرمایه خود را در خانه نگه می‌دارند؛ لذا اشاره مقام معظم رهبری به این موضع بسیار مهم و معنادار است.

 

وزیر صمت در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی نیز ممکن است، افراد سرمایه خود را از کشور خارج کنند که باید حل شود و به آن پرداخته شود، لذا انتظار می‌رود اتاق بازرگانی در این زمینه کمک‌رسان تولیدکنندگان باشد.

 

وی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: برای افزایش مشارکت در جهش تولید باید انگیزه معنوی ایجاد کنیم و مردم بدانند که اگر می‌خواهند کشورمان آباد شود باید در آن سهم داشته باشند و بدانند که عضوی از این خانواده هستند و باید چشم‌اندازی امیدبخش به‌ویژه برای جوانان ایجاد شود.

 

بخشی از صحبت های عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این برنامه

 

علی‌آبادی افزود: انگیزه‌های مادی نیز باید تأمین شود، زیرا که اگر تولید رونق نداشته باشد و هوشمند نباشد، امکان سرمایه‌گذاری کاهش میابد، زیرا که سرمایه‌گذاری در جایی صورت می‌گیرد که ریسک کمتر و سود بیشتر داشته باشد در برخی مواقع ریسک‌های سرمایه‌گذاری زیاد است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از