حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه بندرخمیر:

موقوفات جدید منطبق با نیازهای جامعه باشد

موقوفات جدید منطبق با نیازهای جامعه باشد

امام جمعه بندرخمیر تأکید کرد: خیرین و مؤمنان، موقوفات جدید را مطابق با نیازهای روز جامعه وقف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه‌های این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت نشر و ترویج فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: تبیین و ترویج فرهنگ وقف بعنوان یک رکن مهم در دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان بندرخمیر افزود: اینکه فرهنگ وقف در جامعه منطبق با نیازهای جامعه باشد در گذر تاریخ می‌توان شواهد بسیار واضح و روشن برای مقابله جدی با دین‌ستیزی مشاهده کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی گفت: امروزه اغلب موقوفات در شهرستان‌ها به ویژه بندرخمیر، مختص امام حسین(ع) است که این اقدام با هدف مقابله جدی با دین‌ستیزی است.

 

وی اذعان داشت: امروز نیز جامعه منطبق با نیازهای خود، به ایجاد موقوفات در حوزه اجتماعی ازقبیل ازدواج جوانان، مسئله فرزندآوری، مباحث فرهنگی و ... نیاز دارد لذا خیرین و مؤمنان مطابق با نیازهای روز جامعه وقف کنند.

 

امام جمعه بندرخمیر گفت: پیرو فرمایش وزیر کشور مبتنی بر اینکه که سود ته‌لنجی‌ها نباید به جیب چند تاجر تهرانی برود باید دو نکته را عرض کنیم، نخست اینکه باید از حسن نظر دولت سیزدهم برای این توجه ویژه و امید بخش تشکر کنیم، دیگر اینکه حاصل بی‌توجهی در سال‌های متمادی قبل از این دولت به جامعه لنج‌دار، امروز لنج‌داران را بر این داشته که لنج‌های خود را بفروشند و به مشاغل دیگر روی بیاورند و این یک خطر بسیار بزرگ برای منطقه است.

 

وی ادامه داد: علت آن را هم باید در نبود زیرساخت مناسبت برای فعالیت آنان و همچنین اختلاف قرائت‌هایی که در اجرای قانون ته‌لنجی در مناطق وجود دارد برشمرد. معدود لنجی هم که در منطقه وجود دارد جهت باربری سرمایه‌داران دیگر است و صاحبان لنج از خود، سرمایه‌ای ندارند که منتهی به رونق بازار ملوانی خمیر شود.

 

امام جمعه شهرستان بندرخمیر تأکید کرد: انتظار می‌رود دولت مانند همه خدمات دیگر اقتصادی، نگاه جدی و عملگرایانه‌ای به این عرصه نیز داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام صالحی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: کارکنان خدوم نیروی انتظامی در صف اول دفاع از جان و مال و عرض مردم قرار دارند و در مواجه با شرارت در کشور، پاسخ اولی را تلاشگران انتظامی می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی، امین جامعه است و مردم به طور فطری و طبیعی به کسانی که امنیت ایشان را فراهم نموده‌اند علاقمند هستند، افزود: لباس نیروی انتظامی به شرافت و ایثار شهداست باید عزیزان قدر این موقعیت را بدانند کما اینکه مردم قدر فرزندان مجاهد خود را به خوبی می‌دانند.

 

خطیب جمعه بندرخمیر ابراز داشت: در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی بیایات مهمی از جانب رهبر معظم انقلاب در معرفی شخصیت و سیره پیامبر اکرم(ص) ایراد شد اما شاید مهم‌ترین آن، گفتار در دوران معاصر، توصیه به وحدت و برادر اسلامی بین جوامع و دولت‌های مسلمان بود.

 

صالحی ادامه داد: کشورهای اسلامی باید بدانند برای پیشرفت، امنیت و در یک کلام برای عزت و کرامت خود راهی جز توسل به اتحاد ندارد، در اختلاف دولت‌های اسلامی آنچه باعث زورگویی و سوءاستفاده از منابع و منافع آنان توسط آمریکا و غرب می‌شود خواسته دشمن نیست بلکه ضعف و عدم اتحاد مسلمانان است که این فرصت را برای دشمن مهیا می‌کند.

 

وی در پایان گفت: امروز انقلاب اسلامی پرچمدار دفاع از وحدت و برادری دینی است، و دیگر کشورها اگر مجد اسلام و آزادی فلسطین را می‌خواهند باید صادقانه دست اتحاد بدهند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از