حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم:

متعهد به سیاست‌های کلان دریامحور ابلاغی رهبری هستیم

متعهد به سیاست‌های کلان دریامحور ابلاغی رهبری هستیم

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان خود را متعهد به سیاست‌های کلان دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛‌عظیم‌زاده شامگاه پنجشنبه در حاشیه نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در قشم گفت: این رویداد بین‌المللی با همکاری شورای عالی صنایع دریایی و سازمان منطقه آزاد قشم به مدت سه روز در این جزیره برگزار شد.

وی به اهمیت این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و افزود: رویداد بسیار مهمی در یافتن شریک‌های تجاری و اقتصادی فعال در جزیره در حوزه اقتصاد دریاپایه بود. 

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این رویداد بین‌المللی، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دریایی و همچنین تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حضور داشتند.

عظیم‌زاده سپس اظهار امیدواری کرد: نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران بتواند به طور مستمر در سنوات متوالی برگزار گردد.

وی بیان کرد: جزیره قشم یکی از مهم‌ترین کریدورهای اصلی شمال و جنوب است و امکان فعالیت و رشد اقتصادی در ترانزیت کالا و صنایع مرتبط با حوزه دریا را در خود جای داده است، بنظر می‌رسد کسانی که از محدود کردن جزایر و مناطق آزاد سخن می‌گویند درک درستی از حوزه برنامه‌ریزی و حوزه استراتژیک و راهبردی در رشد و توقف ندارند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: جزیره قشم و منطقه آزاد قشم، خود را متعهد به سیاست‌های کلان دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری می‌داند و طبیعتا برای تسهیل‌گری و توسعه صنایع در این جزیره، ریل‌گذاری خواهد کرد.

عظیم‌زاده در ادامه تأکید کرد: این امر مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه حکمرانی به صورت یکپارچه و متحد در راستای این هدف به عنوان یک سیاست ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی صنایع دریایی که در حال تدوین و اجرای سند بالادستی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریاپایه هستند، رخ دهد.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم، تمامی هم و غم و همکاری خود را برای جذب سرمایه‌گذاران، تسهیل‌گری و ایجاد فضای ‌رونق و در اختیار قراردادن به سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، معطوف خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از