حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

امام‌جمعه موقت بندرعباس:

قدرت سپاه برگرفته از ایمان است

قدرت سپاه برگرفته از ایمان است

امام‌جمعه موقت بندرعباس گفت: قدرت سپاه برگرفته از قدرت ایمان و قدرت انقلاب اسلامی و هدایت‌های فرماندهی کل قوا سرچشمه می‌گیرد.

حجت‌الاسلام عطاالله میرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «هرمز»، ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سپاه شجره طیبه است که اصل آن ثابت و برکات و ثمرات این درخت پر بار و تنومند روزبه‌روز به امید خدا شامل همه مظلومان و عدالت‌خواهان عالم می‌شود.
 
 وی افزود: ما یادمان نرود که گاهی اوقات بعضی‌ها به‌اشتباه می‌گویند که اگر ما مقتدر هستیم به علت این است که ما ایرانی هستیم و ایرانی زیر بار زور و خفت نمی‌رود و از طرفی برخی شیعه در طول تاریخ ظلم‌های شده و بااقتدار به حیات خود ادامه دادیم.
 
 امام‌جمعه موقت بندرعباس بیان کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی و انقلاب ۵۷ نیز ایرانی و شیعه بودیم، اما در یک خفت و ذلت زندگی می‌کردیم. یک نمونه خفت که گاهی این درباریان مطلع یاد می‌کنند همین مستشارانی آمریکایی که از بیت‌المال این کشور پول دریافت می‌کردند و اینها بدمست می‌شدند و در خیابان‌ها به‌عنوان‌مثال در اصفهان از یک زن خوشش می‌آمد ولو با شوهرش بوده با خودشان می‌بردند تا این حد و میزان ما خفیف و خوار بودیم، و مورد ظلم و توهین در کشور خودمان قرار می‌گرفتیم.
 
 حجت‌الاسلام میرزاده ادامه داد: اما چه پیش آمد که آن آمریکایی که با چه جسارت این کارها را در داخل کشور می‌کرد، امروز بچه‌های سپاه و نیروهای دریادل سپاه در خلیج‌فارس وقتی اینها را چندین سال قبل دستگیر کردند و مزدورهای آمریکایی و انگلیسی از ترس خودشان را خراب کردند، این قدرت سپاه که برگرفته از قدرت ایمان و قدرت انقلاب اسلامی و هدایت‌های فرماندهی کل قوا سرچشمه می‌گیرد.
 
 وی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» که نخست ایران اعلام کرد و خیلی از خبرگزاری‌های دنیا نقل‌کردن به‌صراحت گفتند که این حمله نبود؛ بلکه پاسخ تنبیهی و انتقام بود، وقتی انسان می‌خواهد حمله کند خیلی گسترده‌تر و با جوانب عمل می‌کند؛ بلکه ایران می‌خواست به دشمن ما بی‌تفاوت نیستم و پاسخ خواهیم داد را گوشزد کند.
 
 امام‌جمعه موقت بندرعباس ادامه داد: این عملیات تنها جنبه تنبیهی داشته نه اینکه اسرائیل نابود شود وگرنه مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا که سپاهیان و نیروهای نظامی گوش‌به‌فرمان ایشان هستند قبلاً فرموده بودند که اگر اسرائیل غلط اضافی کند ما تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
 
 حجت‌الاسلام میرزاده خاطرنشان کرد: یعنی اگر قرار باشد سپاه پاسداران مقتدر به کمک بقیه نیروهای نظامی ما مسلح با پشتیبانی ملت یک روزی با این انگیزه به اسرائیل حمله کنند ضربات این‌قدر محدود نخواهد بود.
 
 وی افزود: اگر گاهی سؤالی پیش آمد که چرا این اقدام سپاه خیلی گستره نداشته و برای آنها تلفاتی ایجاد نکرده چرا تلفانی درست کرده و هزینه‌های میلیاردی برای آنها درست کرده و منتها بنابراین نبوده یعنی انتقامی بوده و حمله ابتدای و به‌قصد تنبیه نه به‌قصد نابودی که این باید مراقبت کرد که ارزش کار پایین نیاید.
 
 امام‌جمعه موقت بندرعباس گفت: ما در طول تاریخ می‌بینم در جنگ‌های ضرباتی که مسلمانان خوردن به‌خاطر نبود ازخودگذشتگی بوده است و به دنبال منافع، زن و بچه و خانه‌اش مصادره نشود و اموالش را ببرند، جبهه را خالی کردند. اما الان سپاه عزیز و سینه‌چاکان ارزش‌های الهی در دفاع از ارزش‌ها و حرم‌ها و حریم‌های اسلام از زن جوان، بچه تازه به دنیا آمده، از پدر و مادر پیر و خانه و ماشین که همه ما دل بستیم می‌گذرند برای دفاع از ارزش‌ها این را باید آدم با برخی از جنگ‌های در طول تاریخ اسلام مقایسه کنید که چطور تنها گذاشتن امام و رهبرشان را، گاهی پشت پیامبر (ص) را خالی‌کردن به‌خاطر منافع اقدام ارزشمند این مشخص می‌شود.
 
 حجت‌الاسلام میرزاده تأکید کرد: خدمات سپاه محدود به نظامی نمی‌شود در بحبوحه گرفتاری مثل سیل و زلزله ورود می‌کند و کانکس و امکانات می‌آورد به میدان به خدمت مردم آسیب‌دیده، زلزله که پیش می‌آید از فرماندهان ارشد سپاه مثل سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دیگران آستین را بالا می‌زنند و بندهای کفش را محکم می‌بندد و مردانه در میدان حضور پیدا می‌کنند و به سیل‌زده‌ها کمک می‌کنند.
 
 
 وی اظهار کرد: وقتی کرونا پیش می‌آید و نیاز به مواد غذایی در قالب‌های بسته‌های معیشتی و ساخت دارو و کمک‌های مختلف باز این عزیزان به میدان می‌آیند و آن وقت انسان شجره طیبه بودن سپاه را کاملاً درک می‌کند و در بعدی‌های مختلف و یک نیروی نظامی قدرتمند و مقتدر حافظ ارزش‌ها و در مبارزه با فساد مدیران و فساد اداری مشغول هستند.

امام‌جمعه موقت بندرعباس یادآور شد: در خدمت‌رسانی به محروم، معیشت و محرومیت‌زدایی و خدمات به خانواده‌هایی که دستشان تنگ است و جهیزیه به دختران خانواده‌های محروم و ضعیف یا کمک به حتی کارهای عمرانی و آب‌رسانی به روستاها و در طول سال سپاه در تمام زمینه‌ها خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات به محرومین، و در مناطق گرمسیری کولر دادن به خانواده‌ها و یخچال‌ها نمونه‌ای از کمک‌رسانی سپاه است.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از