حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

فرمانده یگان حفاظت شیلات هرمزگان خبر داد:

توقیف ۲ قایق صیادی ترال متخلف در قشم

توقیف ۲ قایق صیادی ترال متخلف در قشم

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: دو فروند قایق صیادی ترال متخلف و کشف ادوات صید غیرمجاز در فصل ممنوعیت صید حلوا سفید در قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود احسانی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هرنوع خسارت به ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

احسانی تصریح کرد: این میزان توقیفات پیرو تأکید مدیرکل شیلات هرمزگان بر مقابله با صید غیر مجاز در راستای ممنوعیت فصل صید حلوا سفید با تلاش پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان‌های بندرعباس و قشم در منطقه 5 مایلی شهرستان قشم صورت گرفت.

وی افزود: اکیپ گشت های دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان قشم و بندرعباس ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به حوزه استحفاضی اعزام که در این عملیات دو فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف و و تعداد ۱۱ تخته ترال و ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز در محدوده پنج مایلی شهرستان قشم به همراه ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات و ۶ نفر متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تصریح کرد: کلیه توقیفات ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی شیلات جهت تعیین تکلیف و یا در صورت نیاز به دستگاه قضا ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از