حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

فرمانده انتظامی استان هرمزگان:

قانون‌شکنان در مقابل توان انتظامی عددی نیستند

قانون‌شکنان در مقابل توان انتظامی عددی نیستند

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: قانون‌شکنان و مجرمان حرفه‌ای که امنیت جامعه ما را خدشه‌دار می‌کنند عددی در مقابل توان انتظامی ما نیستند.

سردار جاویدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: با افتخار اعلام می‌کنیم که شعارمان این است که حاضریم امنیت و آرامش خودمان را فدای امنیت و آرامش مردم کنیم و اگر لازم باشد جانمان را نیز فدا می‌کنیم؛ سند آن تقدیم پنج شهید برای امنیت و نظام مقدس در فراجای استان هرمزگان است.
 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: توان و قابلیت انتظامی در استان هرمزگان بسیار بالا است و ما مأموریت‌هایی بسیار گسترده و خطیری انجام می‌دهیم و در طول روز بالغ بر هزاران مأموریت رزمی در استان انجام می‌شود.
 

جاویدان افزود: ما با لباس و علائم خود برای حریف تابلو هستیم؛ حریف ما قانون‌شکنان و مجرمان حرفه‌ای که امنیت جامعه ما را خدشه‌دار می‌کنند عددی در مقابل توان انتظامی ما نیستند؛ اما در برخی از مأموریت‌ها و جغرافیایی‌ها شرایطی به وجود می‌آید که همکاران ما مورد هدف قرار می‌گیرند؛ مثلاً در دریا هر موقع اسم شهید پرکاس آورده می‌شد تن قاچاقچیان به لرزه می‌افتاد، شهید مریدی در حوزه مبارزه مواد مخدر، شهید پناهی در حوزه مبارزه با قاچاق همه این‌ها جانانه در مقابل مخلان امنیت ایستادند و جانشان را فدا کردند.
 

وی ادامه داد: امنیت هزینه دارد و هزینه آن شهدایی است که تقدیم انقلاب می‌شود؛ این بدان معنا نیست که نیروی انتظامی در مقابل قانون‌شکنان ضعف داشته باشد و یا ناتوان باشد؛ ما حریفمان مشخص نیست و وقتی که در صحنه حضور می‌یابیم و ما با علائم و مشخصاتی که داریم زودتر به دید هنجارشکنان می‌آییم و از طرفی دیگر ما مستلزم هستیم مسائلی را رعایت کنیم؛ اما حریفمان این مسائل را رعایت نمی‌کنند و این رعایت‌کردن از طرف ما شاید فرصتی باشد برای هنجارشکنان.
 

فرمانده انتظامی هرمزگان تأکید کرد: پلیس این قابلیت را دارد که قانون‌شکنان را شناسایی کند و از طرفی دیگر دستگاه قضا نیز حمایت می‌کند و تا کنون عامل شهادت شهید مریدی و عوامل شهادت شهید پرکاس شناسایی و دستگیر شدند و یک نفرشان نیز به دار مجازات آویخته شد و این توانایی در نیروهای انتظامی هست که هرکس قانون‌شکنی کند را شناسایی و دستگیر کند.
 

جاویدان خاطرنشان کرد: لباسی که ما پوشیده‌ایم لباس خدمت است و ما عهد بسته‌ایم باخدا و شهدا که قانون‌شکنان به‌خصوص در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر را آنی آنها را رها نخواهیم کرد قاطع و گسترده‌تر از گذشته آنها را سرجایشان خواهیم نشاند.


 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از