حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

ورزشی؛

فلسطین، پرطرفدارترین تیم جام ملت‌های آسیا

فلسطین، پرطرفدارترین تیم جام ملت‌های آسیا

فلسطین نگاه بسیاری از رسانه ها و هواداران حاضر در جام ملت‌های آسیا را به خود جلب کرده و همه به آن احترام می گذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از راه دانا؛ این روزها به هر کجای دوحه که پا بگذارید، می‌توانید رد پایی از فلسطین پیدا کنید. کشوری که تیم ملی فوتبالش به یکی از محبوب‌ترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا تبديل شده است. این موضوع را می‌توانید در قطر به خوبی احساس کنید اما توصیف آن برای علاقه مندان به فوتبال که در دوحه حضور ندارند نیز، می‌تواند جالب توجه باشد. فلسطین که در گروه C جام ملت‌ها با تیم ملی کشورمان، امارات و هنگ کنگ هم گروه است، در اولین بازی‌اش در این تورنمنت،  برابر ایران با نتیجه پر گل ۴-۱ بازنده شد. دیداری که در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با حضور هواداران پرشور ایرانی و فلسطینی برگزار شد. تماشاگرانی که دوشادوش هم به تشویق دو تیم می‌پردازند و حتی تعداد زیادی از آنها هم پرچم‌های ایران و فلسطین را به طور همزمان در دست داشتند که این فضا باعث متفاوت شدن آن مسابقه شده بود. دیداری که در آن، هواداران ایرانی، شعار «الموت لاسرائیل» را سر می‌دادند که بازتاب‌های زیادی در بین رسانه‌های مختلف حاضر در جام ملت‌های آسیا داشت.

فلسطین در دومین دیدارش در جام ملت‌ها، پنجشنبه شب در ورزشگاه الجنوب به مصاف امارات رفت و در یک بازی هیجان انگیز و جذاب در برابر امارات به تساوی یک بر یک رسید. هواداران فلسطینی که می‌خواستند این دیدار را از نزدیک تماشا کنند، از مسیرهای مختلف در حال رفتن به ورزشگاه بودند که یکی از آنها متروی دوحه بود. گروهی زیادی از این هواداران، با حضور در مترو «مشیرب» راهی ایستگاه «الوکره» بودند، با بوق‌های ممتد، فضای مترو را مانند استادیوم کرده بودند و با تکان دادن پرچم‌های فلسطین، تمام نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده بودند. جالب اینکه افراد دیگری هم که در مترو بودند، آنها را همراهی می‌کردند و به تشویق فلسطین می‌پرداختند‌. یکی از معدود شیوخ قطری حاضر در مترو هم که با دشداشه سفید متفاوت از سایر افراد بود، از حضور فلسطینی‌ها و شعار دادن آنها به وجد آمده بود و در هر پایان هر بوق تشویقی، نام فلسطین را بلند به زبان می‌آورد.

در استادیوم الجنوب اما بیش از 80 درصد سکوها در اختیار هواداران فلسطین قرار داشت تا ورزشگاه به طرز غریبی کاملا در اختیار فلسطینی‌ها باشد. جالب اینکه در میان هواداران تعداد قابل توجهی ملیت فلسطینی نداشتند و متعلق به سایر کشورها بودند اما برای حمایت از فلسطین به ورزشگاه آمده و سنگ تمام گذاشتند.

فلسطین اگرچه ممکن است از لحاظ فنی توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ آسیا را نداشته باشد اما نگاه بسیاری از رسانه‌ها و هواداران حاضر در جام ملت‌های آسیا را به خود جلب کرده و همه به آن احترام می‌گذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از