حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/08 | 2024/04/27

Logo

فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد مطرح کرد:

شکست اقتصادی دشمن با جهش تولید رقم می‌خورد

شکست اقتصادی دشمن با جهش تولید رقم می‌خورد

فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد گفت: تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، زمینه شکست اقتصادی دشمن را فراهم می‌سازد‌.

محمد دهقانی شامگاه سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبری بر مسئله توسعه کشور بر مبنای الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت با تکیه بر مشارکت عمومی اهتمام دارند، لذا بهترین منبع، مرجع و الگو برای مشارکت سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی مد نظر است. 

وی افزود: امروز نیز ضرورت مشارکت مردم بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، مشارکت مردم در انجام برنامه‌ها اثر چند برابری دارد و تجربه نشان می‌دهد هرجا مردم مشارکت و حضور حداکثری داشته‌اند شاهد پیروزی و برتری و موفقیت بوده‌‌ایم و بهترین الگوی مشارکت مردمی، شجره طیبه بسیج است که امروز بسیج می‌تواند زمینه مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... در جامعه ایجاد کند.

فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد ادامه داد: بسیج بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان است و خود ما هم برخی اوقات از ظرفیت این شبکه بزرگ غافل می‌شویم، شجره طیبه بسیج در ابتدای شکل‌گیری تاکنون با استفاده همه ظرفیت‌های مردمی توانسته است که خدمات فراوانی ارائه کند، یکی از مصادیق بارز آن دوران هشت سال دفاع مقدس بوده که همه پتانسیل‌های مردمی را در مقابل دشمنان متجاوز منسجم کرد.

وی همچنین در ادامه افزود: اما دشمن این روز‌ها به جنگ خزنده و نرم متوسل شده است و این امر بر ضرورت مشارکت و بسیج کشور برای مقابله با این توطئه و تهدیدات می‌افزاید، از مصادیق این ظرفیت می‌توان اشاره ای داشت به سال گذشته و اغتشاشاتی که رخ داد اگر موضوع امنیت را محله‌محور نکرده بودیم و از ظرفیت مردم استفاده نشده بود دشمن شکست نمی‌خورد.  

دهقانی اضافه کرد: در رویکرد داوطلبانه، مشارکت و مدیریت مردمی، بسیج سازندگی نمونه بارز این داستان است. حرکت کاملاً مردمی و داوطلبانه است و به صورت وسیع و گسترده در نقاط مختلف کشور کارهای عظیمی انجام می‌‌دهد، اردوهای جهادی که ویرانی زلزله را ابادان و خرابی به بار آمده سیل را بازسازی می کند، خانه نیازمندی را می سازد و روستای دور افتاده‌ای را با ساخت جاده آباد می‌کند، یا نمونه دیگری را می‌توان به آبرسانی به خانه‌هایی اشاره کرد که سال‌های سال از آب آشامیدنی محروم بودند. 

فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد گفت: اگر به قبل‌تر نگاه کنیم واکسیناسیون فلج اطفال یک نمایش قدرت مشارکت عمومی مردم بود و از طرفی بسیج که بتواند کل کودکان سراسر کشور را در عرض کمتر از یک روز واکسینه کند، و کمی نزدیکتر در دوران کرونا و کمک‌های مؤمنانه شاهد آن بودیم که با مشارکت عمومی مردم و حضور بسیج این مشکل برطرف شد. 

وی افزود: ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در محلات نیز یکی دیگر از مصادیق مشارکت‌های عمومی و مردمی می‌توان نام برد. 

دهقانی اضافه کرد: همانطور که در بحث سیاسی تأکید بر حضور حداکثری مردم است در بحث اقتصاد نیز این حضور و مشارکت مد نظر است، زیرا عرصه اقتصاد یکی از اولویت‌دارترین عرصه‌هاست و نقش مردم در اقتصاد و تولید را از دو جهت می‌توان بررسی کرد.

 فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد گفت: نخست اینکه بدون شک یکی از اهداف دشمن از جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار بر مردم و بنابراین جدا کردن مردم از نظام است و مهم‌ترین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند، ناامیدی مردم است، از جهت دوم نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مشکلات مهم و ساختاری اقتصاد ایران، دولتی بودن حاد آن است. پس تحقق شعار امسال با تعاون و مشارکت حداکثری در بحث تولید می‌تواند برای دشمنان در حوزه اقتصادی شکستی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از