حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم:

علم در خدمت بشر صلح ایجاد می‌کند

علم در خدمت بشر صلح ایجاد می‌کند

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم گفت: امروز ما در بحث نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، هوش مصنوعی، پزشکی، پالایشگاهی، هسته‌ای و...که پیشرفت کرده‌ایم برای خدمت به بشریت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی هرمز در رابطه با ۱۹ آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اظهار کرد: ما دو نوع علم داریم، علم مفید و علم مضر که بشریت به هر دو نوع این علوم دست پیدا کرده است.

وی افزود: علم مفید مثل علم دستیابی به واکسن کرونا بود، شخصی که این علم را کشف کرده از این علم در راستای تأمین امنیت بشر استفاده نموده است، بشری که در ناامنی از شیوع این بیماری قرار داشت و روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... به خطر افتاده بود و امنیت روانی مناسبي در  جامعه نداشت.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامی با اشاره به این که علم می‌تواند بازدارنده باشد و از ظلم و جنایت به نفع بشریت جلوگیری کند ادامه داد: نوع دیگری از علم وجود دارد که مخل صلح و امنیت است، مانند بمب اتم، بمب اتمی که می‌تواند در کسری از ثانیه جامعه‌ای را نابود کند یا سلاح‌های شیمیایی که برخی از دانشمندان به علمش دست‌پیداکردن و ما در همین ایران خودمان در زمان جنگ تحمیلی شاهد آن بودیم که صدامیان بر سر مردم بی‌گناه، زنان و کودکان منطقه سردشت ایران عزیزمان می‌ریختند و منجر به شهادت هم‌وطنانمان شدن و هنوز آثارش در آن مناطق مشاهده می‌شود.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم عنوان کرد: این نوع علم، علمی است که باعث سعادت و خوشبختی بشر نمی‌شود؛ بلکه باعث نابودی بشریت است،علم اگر هدفش خدمت به بشریت باشد صلح را محقق می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه بیان کرد: امروز در دنیا ببینید رژیم اشغالگر اسرائیل تولیداتی را از کشورهای غربی و یا از خودش تولید کرده و این‌گونه باعث آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین شده است، اگر جمهوری اسلامی ایران از این علم استفاده می‌کند و سلاح تولید می‌کند در جهت حفاظت از مردم، منافع و سرزمین خود و حمایت از مظلومان عالم است، تا بتواند صلح را برقرار کند و جلوی ظالم را بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامی گفت: اگر در زمان جنگ تحمیلی ما پیشرفت علمی در زمینه ساخت موشک داشتیم، هواپیماهای حزب بحث نمی‌توانستند به‌راحتی وارد آسمان ما شوند و شهرهای تهران، آبادان و... را بمباران کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم با اشاره به بیان رهبر انقلاب در خصوص عدم استفاده از بمب اتم توسط جمهوری اسلامی و این که علم در خدمت صلح و توسعه قرار دارد، اضافه کرد: امروز ما در بحث نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، هوش مصنوعی، پزشکی، پالایشگاهی، هسته‌ای و...که پیشرفت کرده‌ایم برای خدمت به بشریت است. دستابی به علم هسته‌ای جمهوری اسلامی همان گونه که رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای حفظه‌الله فرمودند: «برای ساخت بمب اتم نیست؛ بلکه برای استفاده پزشکی، دارویی، کشاورزی و... در جهت توسعه بشریت است و ما در این راستا داریم استفاده می‌کنیم».

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از