حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع):

عقلانیت و تدبیر؛ درسی که حاج‌قاسم آموخت

عقلانیت و تدبیر؛ درسی که حاج‌قاسم آموخت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در میدان نبرد، درس عقلانیت و تدبیر به دور از احساسات را به شاگردانش آموخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز؛ اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین افراد در محور مقاومت که در شکل‌گیری، جهت‌گیری و تجهیز بخش‌های مختلف محور مقاومت نقش موثری داشتند حاج قاسم سلیمانی بودند، امروز آن چیزی ک در تحولات و پیروزی‌های محور مقاومت شاهد آن هستیم، نتیحه ایثارگری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: حضرت امام خمینی (ره)، بنای محور مقاومت و گروه‌های آزادي‌بخش را گذاشتند و حرف امام راحل نیز جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم بود، سپس امام موسی صدر، شهید چمران و ... در این مسیر را تحت فرمان امام راحل و در تقابل با صهیونیست‌های عالم، شکل دادند و این جهت را مشخص کردند، بعد از آن نیز گروه‌های مقاومت در یمن، فلسطین و لبنان، در سال‌های اخیر برای تجهیز این گروه‌ها کارهایی انجام شده بود و درحال حاضر نیز در دست انجام هست. اما آن کسی ک دست بچه‌های مقاومت را در جاهای مختلف پر کرد و امروز جبهه مقاومت و گروه‌های مقاومت با سر بلندی و سر افرازی در حال انجام مأموریت هستند حاج‌قاسم سلیمانی بود.

وی گفت: آن چیزی ک حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده در خارج از مرزها و مأموریتی که بر عهده داشتند و به بچه‌های مقاومت آموختند؛ عقلانیت و تدبیر در عرصه جهاد به دور از احساسات آموخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی بیان کرد: عقلانیت و تدبیر حشدالشعبی عراق، حشدالشعبی سوریه، انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین و در کشورهای مختلف، سرآمد همه افراد مدعی در منطقه هستند، آن بخشی که باعث شده این همه نصرت الهی شامل حال محور مقاومت باشد تدابیر است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اذعان داشت: فرماندهان و میدان‌داران گروه‌های جهادی و گروه‌های مقاومت در محور مقاومت، از شاگرد حاج‌قاسم سلیمانی هستند و سال‌های متمادی با ایشان کار کردند و از نزدیک حشر و نشر داشتند لذا به همین دلیل هم دچار احساسات نمی‌شوند. اما طرف مقابل، دشمن همیشه در کارها و در میدان نبرد، تلاش می‌کند که مردم را تحریک کند تا مردم از عقلانیت و تدابیر فاصله بگیرند و احساساتی برخورد کنند و سپس در زمین آن‌ها بازی کنند.

وی تأکید کرد: ولی همیشه شاهد بوده‌ایم که بچه‌های مقاومت در میدان‌های نبرد، در حد اعجاز، کاملا با عقلانیت برخورد می‌کنند، عملیات طوفان الأقصی، نمونه بارز تدابیر بچه‌های مقاومت است، عملیات طوفان الأقصی در تاریخ انقلاب اسلامی و همچنين شکل‌گیری و بنای رژیم منحوس صهیونیستی و در جبهه‌ها و نبرد‌های مختلف سابقه نداشته و طوفان الاقصی یک معجزه هست، سال‌ها در بعد امنیتی و اطلاعاتی، روی این مسئله کار و بررسی شده بود.

پولادی گفت: در این عملیات، رژیم صهیونیستی در بعد نظامی و امنیتی و اطلاعاتی شکست فاحشی را متحمل شد و به حدی غافلگیر شدند و در مقابل جبهه مقاومت کم آوردند که بلافاصله درخواست کردند رئیس جمهور آمریکا و مسئولان کشورهای غربی سراسیمه در منطقه حضور پیدا کردند و تمام تجهیزات نظامی خودشان را در اختیار اسرائیل گذاشتند و در حال حاضر نیز کشورهای غربی به ویژه آمریکا به طور مستقیم با بچه‌های مقاومت درگیر هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اضافه کرد: بعضی از افراد در جامعه، حتی برخي از بچه‌های انقلابی و حزب اللهی، در اوایل عملیات طوفان الأقصی، وقتی که اسرائیل غاصب با همکاری استکبار جهانی و سازمان‌های بین‌المللی به غزه حمله کردند و وحشی‌گری را به راه انداختند،

وی بیان داشت: بعضی‌ها عنوان می‌کردند ک چرا برای انتقام ورود نمی‌کنیم و انتقام نمی‌گیریم و سکوت اختیار کرده‌ایم؟ البته ما سکوت اختیار نکردیم، ولی دلیل این که مستقیماً وارد میدان نمی‌شویم همان عقلانیت است.

پولادی افزود: دشمن نیاز دارد ک مردم مستقیماً وارد شوند و او را به اهداف خود نزدیک کنند، اما انصار الله در یک جناح، حزب الله در جناحی دیگر و بچه‌های حشدالشعبی عراق و سوریه با شکلی متفاوت، امان و نفس رژیم غاصب صهیونیستی را بریدند، همه این‌ مسائل، بدون اغراق، به رهبری‌های حاج قاسم سلیمانی در میادین نظامی برمی‌گردد که شاگردانی را پرورش داد، حال آنچه که در میادین نبرد بین حق و باطل در ابعاد مختلف شاهدیم همه و همه به تدابیری برمی‌گردد که سردار دل‌ها به شاگردانش یاد داد، از قبیل حاکم کردن عقلانیت در ميادين نبرد و دوری از احساسات، اینها آموزش‌هایی است که شهید سلیمانی به آنان آموختند. 

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تصریح کرد: البته خود حاج‌قاسم هم با همه تدابیر و توانمندی‌هایشان، شاگرد امامین انقلاب بودند، به ویژه در این برهه از تاریخ، وی شاگرد تدابیر و عقلانیت مقام معظم رهبری بودند و تمام مسائل و تمام تدابیر را از لسان مبارک ایشان آموختند و به آن عمل کردند.

وی اضافه کرد: بدون شک با این عقلانیت و تدابیر بچه‌های مقاومت، به زودی شاهد نابودی اسرائیل غاصب خواهیم بود، صهیونیست‌ها با ارتکاب جنایات مختلف به دنبال این است که بچه‌های مقاومت با احساسات برخورد کنند، ولی آنقدر مغلوب تدابیر جبهه مقاومت شده‌اند که خود آن‌ها احساساتی برخورد می‌کنند، و هر کس هم در میدان نبرد، احساساتش غالب شد بدون شک، شکست خواهد خورد، انتقام خون حاج قاسم، اقامه‌ نماز در بیت‌المقدس خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از