حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

ائمه جمعه هرمزگان تاکید کردند:

طوفان‌الاقصی سنگین‌ترین شکست رژیم صهیونیست و آمریکا بود

طوفان‌الاقصی سنگین‌ترین شکست رژیم صهیونیست و آمریکا بود

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات طوفان‌الاقصی سنگین‌ترین شکست رژیم صهیونیست و آمریکا به شمار می‌رود، گفتند: امروز نظم نوین جهانی را جبهه مقاومت تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ ائمه جمعه هرمزگان در خطبه‌های این هفته هرمزگان به مهمترین مسائل روز در حوزه سیاست و عبادت پرداختند.

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه عملیات طوفان‌الاقصی سنگین‌ترین شکست رژیم صهیونیست و آمریکا به شمار می‌رود، گفتند: امروز نظم نوین جهانی را جبهه مقاومت تعیین می‌کند.

نظم نوین جهانی را جبهه مقاومت تعیین می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دریامحور اظهار کرد: این ابلاغ امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) باعث شادی ساحل‌نشینان هرمزگانی شد.

امام جمعه بندرعباس بر نهادینه کردن فرهنگ در جامعه به‌ویژه در فرهنگ عمومی و سبک زندگی تاکید و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای اینکه حساسیت مساله فرهنگی را روشن‌تر کنند، از اصطلاحات شبیخون و ناتوی فرهنگی استفاده کردند؛ جنگ فرهنگی باید جدی گرفته شود و از نهادهای فرهنگی خواستاریم در این زمینه کمک کنند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: کارگزاران حکومت اسلامی باید در نمازهای جماعات ادارات شرکت کنند، امروز با پیگیری ستاد اقامه نماز بیشتر ادارات نماز جماعت برگزار می‌شود؛ همچنین مطالبه رهبر معظم انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن حساب شده است که در این زمینه باید بیشتر تلاش شود.

وی مطرح کرد: عملیات ظوفان‍‍‌الاقصی سنگین‌ترین شکست بعد از ۷۵ سال برای رژیم صهیونیستی است، یک جنگ متقارن که حماس علیه صهیونیست‌ها به راه انداخت و خسارت سنگینی متوجه اسراییل شده است و طبق برآورد خود اسراییلی‌ها، ۶۷ میلیارد دلار خسارت بر اقصاد صهیونیست‌ها وارد شده است، بخش‌های عمده اقتصاد آن‌ها نیمه تعطیل شده و بیکاری علیه آن‌ها تحمیل شده است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: صهیونیست‌ها چه بخواهند و چه نخواهند امروز نظم نوین جهانی را آمریکا نمی‌تواند بهم بزند، آن‌ها زمانی، خود را کدخدا می‌دانستند؛ اما امروز نظم نوین جهانی را جبهه مقاومت تعیین می‌کند.

عبادی‌زاده  خاطرنشان کرد: امروز شاهد یک مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی هستیم که همه این‌ها باعث ضربه‌های اقتصادی و حیثیتی به اسراییل شده است.

نقشه‌های آمریکایی‌ها در غرب آسیا شکست خورده است

حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان با اشاره به گلایه رهبر عالیقدر انقلاب در دو قطبی کردن جامعه اظهار کرد: دو قطبی سازی کاذب مطلوب و خواست دشمن است لذا باید با استفاده از سلاح بصیرت و تقوا مراقب بود که در زمین دشمن بازی نکنیم.


امام جمعه رودان با انتقاد از ایجاد تفرقه و دو دستگی در جامعه تصریح کرد: برخی‌ها گویا با اصرار می‌خواهند مخالفین فکری یا جناحی خودشان را با انواع برچسب‌ها از قطار انقلاب پیاده کنند که این قطعاٌ غلط است و مورد گلایه و شکوه رهبر عالی‌قدرمان نیز قرار گرفت لذا باید دقت کنیم اختلاف سلیقه موجب نزاع و دفع کردن یکدیگر در جامعه مؤمنین نشود.


وی پایبندی و اعتقاد به مبانی دینی، انقلابی و ولایت فقیه را از محورهای مهم اتحاد جامعه مؤمنین و انقلابی معرفی و افزود: هر کس یا گروهی اعتقاد به موارد را داشت قطعا انقلابی و برادر ماست و نباید با کوچک ترین اختلاف سیاسی یا مصداق انتخاباتی آن‌ها را طرد و دفع کنیم و این امر قطعا ضربه جبران ناپذیری به وحدت و انسجام ملی وارد خواهد کرد.


حجت‌الاسلام بارانی ضمن توصیه به جامعه مؤمنین برای عدم کوچه دادن به دشمن و بازی در زمین آنها عنوان کرد: در رقابت‌های انتخاباتی یک حزب و گروه را برابر و نماینده نظام و جناح مقابل را مخالف نظام جلوه دادن قطعا بازی در زمین دشمن و بدترین نوع دو قطبی‌سازی کاذب است و نتیجه آن هر چه باشد پیروزی دشمن خواهد بود‌ لذا باید کاندیدها و طرفداران آن‌ها به این خطر بزرگ دقت لازم را داشته باشند.


امام جمعه رودان با اشاره به قضایای غزه و موضع گیری دبیرکل سازمان ملل مبنی بر توقف نسل کشی گفت: آش آن‌قدر شور شده است که صدای کمک آشپز هم در آمده، اما والدین و حامیان دیگر این فرزند نامشروع هنوز با وقاحت کامل از این جنایات دفاع می‌کنند که به فضل الهی در میان افکار عمومی دنیا بی آبروتر از قبل شده‌اند.


وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر افزود: متاسفانه آمریکایی ها برای نجات فرزند آدمکش خود حاضرند با وقاحت کامل از همین ویترین ظاهری و پرزرق و برق نیز بگذرند و این یعنی پایان یک مدعیِ قلدر در دنیا که حتی قادر نیست حتی از حیثیت خودش نیز دفاع کند.


امام جمعه رودان طوفان الأقصی را دنباله شکست‌های دومینووار آمریکا در غرب آسیا ارزیابی کرده و ادامه داد: تمام نقشه‌های آمریکایی‌ها در غرب آسیا شکست خورده و جنایات رژیم صهیونیستی نیز مانند دست و پا زدن‌های میت در لحظه احتضار است که به لطف الهی افول و شکست کامل جبهه کفر نزدیک خواهد بود.


وی با ابراز نگرانی از نسل‌کشی تدریجی در غزه اظهار کرد: دنیای اسلام نباید سکوت کند و به فشارهای خود ادامه بدهد و این بهترین زمان برای فشار بر جامعه بین‌المللی برای برگزاری همه پرسی در فلسطین است تا خود مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند که همه پرسی میخ آخر بر تابوت خاورمیانه آمریکایی و بقای این رژیم تار عنکبوتی خواهد بود.

آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر است

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان میناب با اشاره به روز حقوق بشر اظهار کرد: نمونه بارز حقوق بشر غربی را در جنگ رژیم صهیونسیتی و مردم مظلوم غزه همه مردم عالم دیدند، زبان حال همه آزادگان عالم چنین است که نفرین بر حقوق بشر غربی و آمریکایی فریاد می‌زنند.

امام جمعه میناب با اشاره به ۱۹ آذر ۶۱ به عنوان سالروز انتخابات دوره اول مجلس خبرگان رهبری به تبیین توصیه مقام معظم رهبری برای انتخابات تراز انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به بیانات اخیر معظم له (از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید ) گفت که معلوم می‌شود دو قطبی‌ها دو نوع داریم، دو قطبی صادق، ارزشی و حقیقی که مبتنی بر واقعیت‌های سیاسی، فرهنگی و متناسب با ضرورت و اولویت‌های جامعه و برآمده از نیازهای واقعی جامعه شکل می‌گیرد که این نوع دو قطبی نه تنها ایرادی ندارد بلکه خودش ارزش به شمار می‌آید مانند دو قطبی حق و باطل، دو قطبی اسلام و استکبار و دو قطبی اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، در انتخابات هم که مبتنی بر رقابت سیاسی است یکی از شگردها دو قطبی سازی است حال اگر دو قطبی یا چند قطبی در برنامه‌های متعدد و اثباتی باشد هیچ ایرادی ندارد.

ابراهیمی افزود: دو قطبی سازی کاذب دو قطبی‌هایی که اصالت ندارند و با هدف اغوای افکار عمومی ساخته می‌شوند و در جامعه اختلاف و چند دستگی را ایجاد می‌کنند
دو قطبی‌های صادق با راهبردهای اساسی انتخابات منافاتی ندارد؛ بلکه موجب تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی؛ مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، امنیت آن و رقابت سالم خواهد بود.

وی به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: که شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی دفاع در برابر تهاجم فرهنگی دشمن هم باشد.

امام جمعه میناب به راهبردهای ساماندهی برای وضعیت فرهنگی کشور و استان و شهرستان اشاره و عنوان کرد: اولین راهبرد این است که به وجود جنگ فرهنگی از سوی دشمن باید باور داشته باشیم که دشمن مبارزه فرهنگی علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران را شروع کرده تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را در برابر تهاجم دشمن داشته باشیم،
از شکل‌های مختلف تهاجم فرهنگی دشمن هم باید آگاهی داشته باشیم، باید بدانیم که دشمن هم فرهنگ اصیل ما را می‌خواهد با ضد فرهنگ آمیخته کند و هم مانع بر سر تربیت انسان‌های کارآمد و متخصص می‌شود دزدیدن مغزها و استعدادهای درخشان از همین باب است.

ابراهیمی تصریح کرد: راهبرد سوم این است که هویت خودمان را بشناسیم که هویتی ایرانی اسلامی است؛ هویت ایران با اسلام یکی شده است،راهبرد چهارم، رصد فرهنگ عمومی و برنامه‌ریزی برای آن است.

وی گفت: شناخت آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها برای برنامه فرهنگی امری لازم است، راهبرد پنجم تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره کشور است، این راهبرد مقام معظم رهبری از سایر راهبردها فوری‌تر می‌داند.

امام جمعه میناب عنوان کرد: تربیت نیروهای انسانی کارآمد برای انقلاب بسیار مهم است، تربیت را دبستان بلکه پیش دبستانی باید شروع کرد و تا دانشگاه‌ها و مراکز عالی می‌رسد.

ابراهیمی یادآورشد: در شهرستان میناب توانایی تربیت نیروی انسانی کارآمد وجود دارد؛ اما متاسفانه زیر ساخت‌های مناسبی نداریم و برنامه‌ریزی دقیقی نداریم امید است که مسئولان کشوری و استانی و همچنین خیرین شهرستان کمک کنند تا بتوانیم در این بخش وظیفه خودمان انجام بدهیم .

وی مطرح کرد: ما در زمینه تربیت پزشک، پرستار به طور کلی علوم پزشکی و پیراپزشکی با مشکل زیر ساخت‌ها مواجه هستیم در زمینه
تربیت قاضی، مبلغ برای نسل جوان و کودک و نوجوان با مشکل مواجه هستیم؛ توان هست ولی امکانات نیست.

امام جمعه میناب ضمن تبریک هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز به جایگاه سه فریضه مهم قرآن و عترت و نماز در راستای هدایت گیری جامعه اشاره کرد و از آموزش و پرورش میناب و بخش سندرک، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان میناب بابت برگزاری نماز جماعت در ۲۸۱ مدرسه طی این سه سال اتفاق افتاده است و انصافاً کار ارزشمند ی است، که جای تقدیر دارد، و از خیرین و مسئولان ادارات که دارای وسیله نقلیه بلااستفاده هستند برای اقامه نماز و ترویج معارف دینی در ادارات و مدارس و مساجد دعوت به مساعدت کرد.

خانواده‌ها برای تربیت فرزندان دغدغه داشته باشند

حجت الاسلام رحیمی راد در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان بوموسی اظهار کرد: بحث تقوای الهی مسئله‌ای است که خیلی از آن فاصله داریم، اگر مسئله تقوای الهی را کسی در عبادت‌هایش داشته باشد یکی از آثاری که می‌تواند برایش بوجود بیاید آرامش است.

امام جمعه موقت بوموسی عنوان کرد: اگر کسی در زندگی خود تقوا را سرلوحه قرار بدهد یقین بداند اگر مشکل یا گرفتاری دنیوی برایش رقم بخورد بواسطه آرامشی که تقوا ایجاد کرده است حل می‌کند؛ پس سعی کنیم تقوا را در اعمال خود سرلوحه قرار بدهیم.

رحیمی راد با اشاره به معرفت شناسی گفت: متاسفانه این مسئله در خانواده‌ها کم شده است؛ بحث تربیت فرزندان و سبک زندگی اسلامی مسئله‌ای است که شیعه امیرالمومنین(ع) باید انجام دهد و دغدغه داشته باشد.

وی بت بیان اینکه دشمن دغدغه بسیاری دارد،دغدغه ی از بین بردن خانواده ایرانی را دارد، مطرح کرد:سعی کنیم خانواده‌های خود را با تربیت دینی آشنا کنیم؛ یکی از اساسی‌ترین مسئله‌های سبک زندگی اسلامی، آشنایی با اهل بیت (ع) است.شما در رسانه ها و شبکه های مجازی و …مشاهده کنید و ببینید که سعی دارند خانواده‌ها و فرزندان مان را با سبک زندگی غرب آشنا کننداگر این فرزند در راه حق خرج نشود و مسائل دینی برایشان گفته نشود باطل این‌ها را از بین خواهد برد و از مسیر حق خارج خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: یقین بدانید اگر فرزندان شما با اهل بیت(ع) بخصوص امام حسین(ع)آشنا بشوند خدا می‌داند اگر شیطان و تمام اجنه و … که در عالم هستند نمی‌توانند فرزندانمان را از مسیر حق خارج کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از