حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

طرح «کتابت‌ قرآن‌ کریم» در کتابخانه‌ شهیدبهشتی میناب

طرح «کتابت‌ قرآن‌ کریم» در کتابخانه‌ شهیدبهشتی میناب

طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌ شهید بهشتی باحضور امام جمعه و مئسولان شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی«هرمز»؛ علیرضا صبور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میناب صبح امروز در مراسم برگزاری طرح کتابت قرآن کریم اظهار کرد: با توجه به اهانت‌های اخیر به قرآن کریم در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن، سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) دارد، طرح سراسری کتابت به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.

وی بیان کرد: این طرح از تاریخ ۲۳ آبان و همزمان با آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و هفته کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور آغاز شده و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

صبور با بیان اینکه اجرای طرح مذکور با اختصاص سهیه کتابت به هر شهرستان در حال اجراست، افزود: طرح شامل کتابت از ۵۰۰ تا ۵۶۵ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان و علاقمندان محافل قرآن و عترت تقسیم شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب گفت: بر اساس طرح کتاب قرآن کریم، استان با شناسایی علاقه‌مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می کند و در پایان نیز با جمع‌آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست‌نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه‌هایی منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح امروز در کتابخانه شهید بهشتی و با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار شد و برگزیدگان در اسرع وقت معرفی و از آن‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

صبور اضافه کرد: طرح کتابت قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای شرکت در این طرح به کتابخانه مورد نظر خود مرجعه کنند.


در این مراسم معنوی که حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میناب حضور داشتند، از کتابداران کتابخانه‌های عمومی میناب تجلیل بعمل آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از