حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری هرمزگان:

ضروریات اجرای طرح پایش آلودگی هوا در هرمزگان

ضروریات اجرای طرح پایش آلودگی هوا در هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، گفت: مشارکت صنایع مستقر در هرمزگان برای اجرای طرح‌های کاهش و کنترل آلودگی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ احسان کامرانی در پنجمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت و تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان دو چهره شاخص انقلاب اسلامی با مشی مردم‌داری و ساده‌زیستی و خدمتگزاری صادقانه در تاریخ کشور ماندگار شدند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر در مدت کوتاه مسئولیت اجرایی خود خدمات شایانی از خود بجا گذاشتند که در تاریخ کشور به یادگار ماندند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: ضروری است مشی ساده‌زیستی و مردم‌داری شهیدان رجایی و باهنر سرلوحه تمامی ما مسئولان در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتانمان قرار گیرد.

وی گفت: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا خدمات گسترده دولت در بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود.

کامرانی، تصریح کرد: دولت سیزدهم به‌صورت شبانه‌روزی کلیه ظرفیت‌ها و امکانات را جهت رفع مشکلات مردم بسیج کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: دولت با وجود تمامی موانع و مشکلات از جمله تحریم‌های گسترده بین‌المللی با اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم و کاهش نرخ تورم در تلاش است.

وی در ادامه با اشاره با آثار مخرب آلودگی در سطح استان، تصریح کرد: آلودگی هوا پیامدهای مخربی را برای سلامت مردم استان در پی دارد و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در این بخش ضروری است.

کامرانی در همین خصوص، افزود: افزایش بیماری‌های تنفسی، ایجاد مشکلات ریوی و... بخشی از تبعات افزایش آلودگی هوا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: منشأ آلودگی در استان هرمزگان خیزش گردوخاک و فعالیت صنایع است که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

وی در همین خصوص، گفت: استقرار صنایع بزرگ در استان نظیر فولاد، پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها، هرمزگان را در آستانه تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور در آینده نزدیک قرار داده که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به‌منظور جلوگیری از گسترش آلودگی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: نصب فیلترهای جذب آلودگی در تمامی صنایع مستقر در هرمزگان ضروری است.

وی در همین خصوص، تصریح کرد: اداره کل محیط‌‌زیست استان به‌صورت مستمر آخرین وضعیت آلودگی صنایع مستقر در استان را پایش و گزارش نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: مشارکت صنایع مستقر در هرمزگان برای اجرای طرح‌های کاهش و کنترل آلودگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این صنایع از محل مسئولیت اجتماعی اداره کل محیط زیست را برای اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آلودگی یاری کنند.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در غرب بندرعباس، قشم، پارسیان، سیریک، بندر خمیر و جاسک از اهمیت بسزایی برخوردار است و در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گیرد.

کامرانی، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی استان به‌عنوان سفیران سلامت برای اجرای طرح‌های سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: گنجاندن یک واحد درسی به‌عنوان مدیریت بحران در سرفصل دروس دانش‌آموزان و دانشجویان ضروری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از