حالت تاریک

امروز : سه‌شنبه, 1403/02/11 | 2024/04/30

Logo

فرماندار رودان:

شهروندان هشدارهای قرمز هواشناسی را جدی بگیرند

شهروندان هشدارهای قرمز هواشناسی را جدی بگیرند

فرماندار رودان گفت: در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی و بارندگی شدید در سطح شهرستان، تمامی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ عبدالرضا سالاری ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رودان اظهار کرد: با توجه هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت آینده در شهرستان و وقوع مخاطره در مناطق مستعد بارش شدید تگرگ، باران، رعد وبرق و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن رودخانه ها اختلال در سفرهای درون شهری و بین شهری و جاری شدن روان آب‌ها تمامی دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران در محل کار مستقر بوده تا در صورت بروز بحران در کمترین زمان ممکن اقدام شود.


وی افزود: تمامی ادارات شهرستان ظرفیت خودرویی و تجهیزاتی خود را برای مدیریت بهینه به حالت آماده‌باش درآورده و تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان برق، آب و ارتباطات طی ۴۸ ساعت آینده حضور مستمر داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.


فرمانداری رودان ضمن توصیه عمومی و لزوم توجه به هشدارها در این زمینه، عنوان کرد: شهروندان از قرار گرفتن در کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.


سالاری با اشاره به اینکه سامانه بارشی در شهرستان از سه‌شنبه ۲۸ فروردین فعال خواهد بود از شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها خواست اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص داشته باشند و با بازدید از مسیل‌ها حادثه خیز نسبت به اتخاذ تصمیمات مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از