
هرمز گزارش میدهد؛
شهرستان خمیر در مسیر توسعه و ایمنی راهها
با توجه به حجم بالای تردد در محورهای اصلی خمیر و نقاط حادثهخیز متعدد، برخی پروژههای راهسازی و پلسازی حیاتی دچار تأخیر شده بودند؛ اما پیگیریها و حمایتهای مسئولان استانی موجب از سرگیری عملیات اجرایی این پروژهها شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، شهرستان خمیر، با موقعیت استراتژیک خود در جنوب کشور و قرار گرفتن در مسیرهای اصلی ترانزیتی، از اهمیت ویژهای در شبکه حملونقل و جابهجایی کالا و مسافر برخوردار است.
این شهرستان با داشتن ۴۶۰ کیلومتر راه ارتباطی شامل ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، نه تنها نقش مؤثری در تسهیل ترافیک و ترانزیت جنوب کشور دارد، بلکه تأثیر مستقیمی بر ایمنی و سرعت عبور و مرور در استانهای همجوار نیز دارد.
با توجه به حجم بالای تردد در محورهای اصلی شهرستان و نقاط حادثهخیز متعدد، برخی پروژههای راهسازی و پلسازی حیاتی دچار تأخیر شده بودند؛ اما پیگیریهای فرماندار شهرستان و حمایتهای استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان مرکز استان موجب از سرگیری عملیات اجرایی این پروژهها شده است.
این اقدامات نه تنها به کاهش ترافیک و صرفهجویی در زمان سفر کمک میکند، بلکه ایمنی مسیرها را نیز بهبود میبخشد و از بروز حوادث رانندگی در محورهای پرتردد جلوگیری میکند.
علاوه بر پروژههای اصلی، توجه به راههای فرعی و روستایی شهرستان نیز از دیگر دغدغههای مسئولان است، چرا که توسعه و بهسازی این مسیرها نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی ساکنان مناطق روستایی و تسهیل دسترسی به خدمات شهری دارد.
در همین راستا، فرماندار خمیر بر تأمین روشنایی، تعریض مسیرها و بازنگری حریم راهها تأکید ویژه کرده است تا تردد ایمن و روان در تمامی محورهای شهرستان امکانپذیر است.
مراد زرهی، با تأکید بر جایگاه راهبردی شهرستان خمیر در شبکه حملونقل جنوب کشور، گفت: با ۴۶۰ کیلومتر راه ارتباطی از جمله ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، خمیر نقش مهمی در ترافیک و حملونقل کشور ایفا میکند.
وی با اشاره به حجم بالای تردد در محورهای شهرستان، به پروژه پل مسیر بندرعباس–بندرخمیر در حد فاصل روستای گچین اشاره و خاطرنشان کرد: این مسیر نقش مؤثری در کاهش ترافیک، صرفهجویی در زمان تردد و کاهش تصادفات دارد.
فرماندار شهرستان خمیر همچنین به جاده ترانزیتی کهورستان–لار اشاره و افزود: این محور یکی از پرترددترین و نقاط حادثهخیز شهرستان است.
زرهی تصریح کرد: با دستور اکید استاندار هرمزگان، و پیگیری مجمع نمایندگان، عملیات اجرایی پروژهها ادامه یافته، اما پیشرفت بیشتر نیازمند تخصیص بهموقع اعتبار و تسریع عملیات اجرایی است.
وی درباره ضرورت ایمنی در مسیرها گفت: تأمین روشنایی در ۶.۵ کیلومتر از مسیر بندرعباس–لار در محدوده مسکونی کهورستان ضروری است.
فرماندار شهرستان خمیر همچنین به مسیر منتهی به اسکله بندرپل اشاره کرد و افزود: به دلیل تردد بالای وسایل نقلیه، به ویژه در زمان پیک مسافر، نیازمند تعریض و تأمین روشنایی مناسب است تا ایمنی و خدماترسانی افزایش یابد.
زرهی با اشاره به پل رودخانه کروئیه بیان داشت: این پل که ارتباط مرکز بخش رویدر را تأمین میکند، در زمان بارندگی دچار انسداد میشود. با پیمانکار جدید قرارداد بسته شده و عملیات اجرایی بهزودی از سر گرفته خواهد شد.
وی همچنین سهراهی کهورستان را یکی از نقاط حادثهخیز و پرترافیک دانست و اعلام کرد: پروژه بهبود وضعیت این سهراهی بهزودی توسط راهداری آغاز میشود.
فرماندار شهرستان خمیر در پایان بر توسعه راههای روستایی و فرعی شهرستان تأکید و گفت: برخی از راههای روستایی نیاز به روکش و بهسازی دارند و حریم راه حدفاصل میدان حاج قاسم خمیر تا محله لشتغان باید به ۳۸ متر کاهش یابد.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!