حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید کمالی؛

شهادت درس انسانیت برای سایر انسان‌هاست

شهادت درس انسانیت برای سایر انسان‌هاست

شهيد عبدالرضا كمالي در وصيت‌نامه‌اش بیان کرده است: شهادت در راه اسلام و خون شهيد درس بزرگ انسانيت براي انسا‌ن‌هاي ديگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، شهيد عبدالرضا كمالي يكي از شهيدان دوران دفاع مقدس در استان هرمزگان در وصيت‌نامه‌اش بر ياري امام خميني(ره) تاكيد مي‌كرد و گفته بود: شهادت در راه اسلام و خون شهيد درس بزرگ انسانيت براي انسان‌هاي ديگر است.

 

به گزارش ايرنا، شهيد عبدالرضا كمالي ۱۴ اسفند سال ۱۳۴۱ در آبادان در خانواده‌اي كه اصالت ايسين بندرعباس داشته اند، به دنيا آمد.

وي يك ساله بود كه به همراه خانواده به بندرعباس بازگشت و تحصيلات ابتدايي را در مدرسه حافظ و راهنمايي را در مدرسه ۲۸ مرداد سپرس كرد.

شهيد كمالي كه مقطع متوسطه وي با انقلاب و اعتراض هاي شديد به حكومت پهلوي همراه بود، را در هنرستان فني و حرفه اي در رشته برق ادامه داد.

پس از پيروزي انقلاب در مبارزه با فرهنگ هاي كفر و شرك آميز با برپايي نمايشگاه‌هاي كتاب، عكس و پوستر و كارهاي فرهنگي در مكان هاي مختلف بندرعباس و روستاهاي اطراف و هم چنين كلاس‌هاي سياسي، نظامي و اعتقادي در مسجد محله فعال و پرتلاش بود.

سال آخر تحصيل وي در رشته برق با جنگ تحميلي عراق ضد ايران همراه شد و عبدالرضا درس را رها كرد و همراه با شهيد احمد مجرد و چند تن از دوستان محله به جبهه رفت تا به پاسداري از ميهن بپردازد.

وي كه به عنوان آرپي جي زن در جبهه حضور يافت سرانجام در ۲۶تيرماه همزمان با ۲۵ رمضان سال ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه در عمليات رمضان براثر اصابت تركش به گردن هم چون امام حسين(ع) بي سر به شهادت رسيد.

شهيد عبدالرضا كمالي ۲۴ ارديبهشت ماه در وصيت‌نامه‌اش آورده است: وصيتم را با نام الله شروع مي‌كنم كه آغازگر زندگي و مرگ است و با نام رهبري «امام خميني ره» كه هر لحظه از عمرش براي مستضعفان جهان دريايي از نعمت است و ملتي كه با خلوص، جانش را در اين راه نهاده است.

وي در بخش ديگري از وصيت‌نامه‌اش ابراز داشته است: خدايا هم اكنون كه وصيت‌نامه را مي‌نويسم با دلي پر از درد و گناه خواستم به پيش تو بيايم و با شهيداني كه كسي از حالشان با خبر نيست و با شهيداني كه بعد از ماه‌ها و هفته‌ها پيدا مي‌شود، ملاقات كنم.

شهيد كمالي در ادامه اين وصيت‌نامه عشق به شهادت و خون شهيد را درسي بزرگ براي انسان‌هاي ديگر مي‌داند و آورده است: تنها خواهشي كه از برادران و خواهران خود دارم اين است كه؛ امام را تنها نگذارند و هميشه و در همه حال به ياد خدا و نايب برحقش باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از