حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

شناورهای سبک از تردد در خلیج‌فارس خودداری کنند

شناورهای سبک از تردد در خلیج‌فارس خودداری کنند

دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود؛ شناورهای سبک احتیاط‌های لازم انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از سازمان هواشناسی هرمزگان: هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: طی روز جاری با تأثیر سامانه همرفتی ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم خواهد داشت و در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد.
 
آسمان استان قسمتی ابری در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعدوبرق گاهی با تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
 
وقوع ناپایداری‌های موقتی به‌صورت رگبار پراکنده باران و رعدوبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل خواهد بود.

دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود. همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز غیرقابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.
 
سامانه همرفتی از امروز تا روز پنجشنبه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در منطقه حاجی‌آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی، فردا از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از