حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان:

شناورهای سبک از تردد خودداری کنند

شناورهای سبک از تردد خودداری کنند

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به شدت باد شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم به‌ویژه در بندرهای غربی استان و محدوده تنگه هرمز صورت پذیرد.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» با بیان اینکه طی روز جاری وزش باد نسبتاً شدید در مناطق دریایی استان پدیده شاخص خواهد بود، اظهار کرد: از ساعات ظهر تا ساعات پایانی شب با افزایش سرعت بادهای جنوب غربی-شمال غربی به ویژه در جزایر خلیج فارس، دریا نسبتاً مواج خواهد شد.

وی افزود: سرعت باد در جزایر غربی استان(در کیش و لاوان) و همچنین در تنگه هرمز(در جنوب جزیره قشم، هرمز و لارک) تا نزدیک ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: توصیه می‌شودطی این مدت با توجه به شدت باد شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم به‌ویژه در بندرهای غربی استان و محدوده تنگه هرمز صورت پذیرد.

سی‌سی‌پور ادامه داد: در سایر مناطق هرمزگان آسمان استان صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: روز جمعه سوم فروردین با گذر یک موج بارشی در سطح استان افزایش ابرناکی و در مناطق غربی و شمالی استان و جزایر غربی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

  کارشناس هواشناسی هرمزگان مطرح کرد: وزش باد نسبتاً شدید و متلاطم بودن دریا(با شدت کمتر در مقایسه با روز جاری) طی روز جمعه نیز تداوم خواهد داشت و به لحاظ دمایی، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

سی‌سی‌پور خاطر نشان کرد: از روز یکشنبه ۵ فروردین تا سه‌شنبه ۷فروردین، تاثیر یک موج بارشی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که گسترش آن در مناطق بیشتری از استان مورد انتظار است و احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها در مناطقی از استان دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از