حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/15 | 2024/05/04

Logo

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میناب:

سیل ۱۱۸میلیارد تومان به کشاورزی میناب خسارت زد

سیل ۱۱۸میلیارد تومان به کشاورزی میناب خسارت زد

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: در پی بارش باران و وقوع سیل اخیر بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد که البته رقم برآورد اولیه است.

 ناصر نورزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به بارش شدید باران در هفته پایانی فروردین‌ماه سال جاری در این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه شاهد جاری‌شدن سیلاب به ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی زراعی شهرستان میناب شامل یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع سبزی و صیفی و ۹۰۰ هکتار مزارع گندم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد گردید.
 
 وی افزود: مناطق عمده خسارت در بخش تو کهور و هشتبندی و تیرور در محصول گندم و بخش مرکزی میناب در محصول گوجه‌فرنگی بوده است.
 
 وی یادآور شد: همچنین دراین‌بین در اثر جاری‌شدن سیل، تعداد ۵ حلقه چاه دچار ریزش و تخریب گردیده است، و تعداد ۲۶ رأس دام سبک‌وسنگین شامل بز و گوسفند و گاو تلف شده است.
 
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب خاطرنشان کرد: برآورد خسارت در شهرستان تأیید نهایی و به ستاد مدیریت بحران استان ارسال گردیده است. 
 
 وی بیان کرد: محصولاتی که تحت پوشش بیمه بوده، غرامت آن پس از بررسی و تأیید نهایی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی قابل‌پرداخت خواهد بود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از