حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/17 | 2024/05/06

Logo

امام جمعه رودان:

سهل‌انگاری در موضوع کارگران قابل‌قبول نیست

سهل‌انگاری در موضوع کارگران قابل‌قبول نیست

امام‌جمعه رودان گفت: حقوق مکفی، امنیت شغلی و توانمندسازی علمی و بیمه کارگران از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه بشود و غفلت و سهل‌انگاری در موضوع کارگران قابل‌قبول و اغماض نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نمازجمعه عبادی سیاسی رودان با گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل، انسان، خودرو و جاده را از عوامل مهم و مؤثر در ایمنی جاده‌ای ارزیابی کرده و اظهار کرد: متأسفانه برخی‌ها به قوانین راهنمایی‌ورانندگی توجه کافی ندارند و با غفلت و سهل‌انگاری جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند که باید با وضع قوانین سخت‌گیرانه جرایم سنگین با این‌ها برخورد شود.

 وی وسیله نقلیه را عامل مهم دیگر در ایمنی حمل و نقل ارزیابی و با انتقاد از کیفیت ضعیف و قیمت بالای خودروی داخلی افزود: متأسفانه صنعت خودروسازی نتوانسته به مطالبات و خواسته‌های مردم توجه کند و همین خودروهای بی‌کیفیت با افزایش قیمت و ماه‌ها انتظار به مردم تحویل می‌شود که مسئولان باید با استفاده از فناوری روز به سمت افزایش کیفیت و کاهش قیمت حرکت کنند و این مطالبه به حق مردم محقق شود.

 حجت‌الاسلام بارانی ضمن بیان آمار جاده‌سازی در بعد از انقلاب و تحولات و خدمات بزرگ در احداث جاده‌های بین‌شهری و روستایی در کشور گفت: ما شاهد انقلاب راه‌سازی در دهه‌های اخیر بوده به‌گونه‌ای که رشد قریب به پنج‌درصدی در جاده‌های کشور، رشد ۱۳ برابری در جاده‌های روستایی و ۸ برابری در احداث آزادراه را شاهد هستیم و همگی این‌ها جدای از رشد و پیشرفت در خطوط ریلی، هوایی و دریایی است.
 وی با اشاره به محرومیت باقیمانده رودان در حوزه راه‌سازی علی‌رغم خدمات فراوان عنوان کرد: متأسفانه برخی از جاده‌ها متناسب با شرایط دهه‌های گذشته است و امروز باتوجه‌به حجم ترافیک و خودرو جوابگو نیست که مسیر روستای آب‌نما به سمت بخش جغین از جمله این موارد است که هم عرض جاده و هم کیفیت آن موجب گلایه و نارضایتی مردم نجیب این مناطق شده است که امیدوارم متولیان حوزه راهداری و راه‌سازی این صدای مردم را بشنوند و برای حل آن برنامه‌ریزی و تدبیر نمایند. 


 امام‌جمعه رودان شوراها را نماد حضور اراده مردم در مدیریت شهر و روستا معرفی و ضمن گرامیداشت روز شوراها تصریح کرد: توصیه‌ام به عزیزان شوراها حضور مستمر در بین مردم و استماع مشکلات و مطالبات و ایده‌های نخبگانی در مسائل مناطق و پرهیز از سیاست‌زدگی و عوام‌فریبی در مدیریت شهر و روستاست.


 وی با تبریک روز جهانی کار و کارگر ضمن بیان فضائل کارگر و کار از نگاه اسلام بیان کرد: نگاه اسلام به این مقوله بسیار متفاوت از نگاه غرب است و به برکت همین نگاه شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر در پس از انقلاب هستیم به‌گونه‌ای که در مکتب امامین انقلاب کارگر عنصری ارزشمند و رزمنده میدان جهاد اقتصادی معرفی شده است.


 حجت‌الاسلام بارانی با تأکید بر توجه دستگاه‌های متولی بر نظارت و حمایت از حق کارگران خاطرنشان کرد: حقوق مکفی، امنیت شغلی و توانمندسازی علمی و بیمه کارگران از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه بشود و غفلت و سهل‌انگاری در موضوع کارگران قابل‌قبول و اغماض نخواهد بود.


 انتهای خبر/
 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از