حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:

سند توسعه شیلات هرمزگان تدوین می‌شود

سند توسعه شیلات هرمزگان تدوین می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان از تدوین سند توسعه شیلات هرمزگان توسط جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی جهاد دانشگاهی، احمد زاهری، با همراهی شورای معاونین، با مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان دیدارکرد و در این دیدار اظهار کرد: باتوجه‌به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا محور از سوی مقام معظم رهبری، در همین راستا جهاد دانشگاهی به دنبال ارتباطی منسجم برای تحقق عملیات تحقیقاتی و پژوهشی با موضوعات مختلف شیلات و آبزیان دریایی را در دستور کار خود قرار داده است. 

وی با بیان اینکه دریا یک ظرفیت خدادادی برای هرمزگان محسوب می‌شود، افزود: گسترش ارتباطات و هم‌فکری و استفاده از ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از توانمندی‌های این دو نهاد در بخش‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهش شیلاتی گامی مؤثر برای توسعه و پیشرفت را ایفا خواهد کرد. 

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان بیان کرد: با راه‌اندازی دفتر «مرکز آبزی‌پروری و شیلات» در جهاد دانشگاهی هرمزگان امکان ارتباطی در راستای تعاملات بین دو نهاد بهره‌گیری خواهد شد. 

زاهری ادامه داد: جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد که آموزش‌های اختصاصی و عمومی را برای خانواده‌ها و کارکنان شیلات، بهره‌برداران و همچنین آموزش دوره‌های تخصصی ایمنی «HSE» را برای بنادر صیادی در هرمزگان عملیاتی سازد. 

وی همچنین به سیستم هوشمند پایش آنلاین برای استخرهای پرورش ماهی و میگو اشاره کرد و گفت: این سیستم هوشمند می‌تواند وضعیت آب‌های جاری در استخرها را پایش و اطلاعات کاملی از پارامتر‌های مختلف را ارائه کند. 

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان تأکید کرد: سند توسعه شیلات در هرمزگان توسط معاونت پژوهش‌ جهاد دانشگاهی هرمزگان تدوین خواهد شد. 

در پایان مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان با ابراز خرسندی از تعامل با جهاد دانشگاهی، افزود: یک کارگروه در حوزه دریا محور با موضوع شیلات جهت هم‌اندیشی و هم‌فکری با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هرمزگان تشکیل می‌شود. 

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از