حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/08 | 2024/04/27

Logo

گلایه هدایی از فدراسیون تنیس روی میز:

سلیقه‌ای تصمیم گرفتند

سلیقه‌ای تصمیم گرفتند

ملی‌پوش تنیس روی میز نسبت به تصمیم فدراسیون مبنی برگزاری مسابقه انتخابی برای تعیین نفر دوم اعزامی ایران به مسابقات انتخابی المپیک آسیای میانه گلایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از ایسنا، فدراسیون تنیس روی میز اعلام کرد برای دو نفر اعزامی ایران به مسابقات انتخابی المپیک آسیا میانه، نوشاد عالمیان به عنوان نفر اول در رنکینگ جهانی انتصاب می‌شود اما برای نفر دوم مسابقه انتخابی بین دیگر بازیکنان برگزار خواهد شد. هم‌چنین دو نفر تیم بانوان ایران هم انتصاب شدند. ‌ 

امیرحسین هدایی، ملی‌پوش تنیس روی میز ایران از این تصمیم فدراسیون گلایه‌ دارد و در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در ادوار گذشته به ویژه برای المپیک توکیو نفر اول و دوم ایران در رنکینگ جهانی برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک آسیای میانه انتصاب شدند. برای تیم بانوان هم انتصاب انجام شد اما اکنون برای مردان انتخابی گذاشته‌اند. 

او ادامه داد: برای انتخابی المپیک توکیو نوشاد نفر اول، نیما نفر دوم و من نفر سوم رنکینگ جهانی بودم. فدراسیون اعلام کرد نفر اول و دوم رنکینگ جهانی انتصاب می‌شوند ما آن موقع هم اعلام کردیم که به دلیل شیوع کرونا یک سال مسابقاتی برگزار نشده و چرا به رنکینگ جهانی اکتفا می‌کنند و مسابقه انتخابی برگزار کنند اما نپذیرفتند. برای انتخابی المپیک پاریس نوشاد نفر اول، من نفر دوم و نیما نفر سوم رنکینگ جهانی است اما فدراسیون تصمیمش را تغییر داد و برای اعزام نفر دوم به مسابقات، انتخابی می‌گذارد. رنکینگ من ۷۰ پله با نفر بعد از خودم فاصله دارم. من حتی اگر قهرمان آسیای میانه هم نشوم شانس این را دارم که سهمیه چهارم قاره آسیا را از طریق رنکینگ جهانی بگیرم. 

هدایی با اشاره به تلاش خود برای بهبود جایگاهش در رنکینگ جهانی گفت: اوایل سال گذشته آقای خلیلی‌نیا، عضو هیات رییسه فدراسیون، مبلغ ۱۰ هزار دلار و کمیته ملی المپیک مبلغ پنج هزار دلار به ما سه نفر(نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی) پرداخت کردند تا برای یک سال بتوانیم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم. ما هر سه نفر در مسابقات مختلف حضور داشتیم و نتیجه آن این رنکینگی است که الان در جهان داریم. 

این ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با اشاره به اعلام نکردن آیین نامه برای نحوه اعزام بازیکنان به مسابقات انتخابی المپیک آسیای میانه تصریح کرد: وقتی از ابتدای سال آیین نامه‌ای را برای این مساله به بازیکنان و هیات‌های استانی ابلاغ نمی‌کنند، تصمیمات سلیقه‌ای می‌شود. وقتی از ابتدای سال هیچ آیین‌نامه‌ای در مورد این مساله ابلاغ نکرده‌اند باید طبق پروتکل فدراسیون جهانی پیش بروند. در پروتکل فدراسیون جهانی آمده است، تیم‌هایی که در المپیک حضور دارند، نفر اول و دوم آن‌ها در رنکینگ جهانی به صورت اتوماتیک‌وار در بخش انفرادی بازی می‌کنند. 

هدایی در پاسخ به این پرسش که پس از این که فدراسیون تصمیم خودش را در مورد نحوه اعزام بازیکنان اعلام کرد، صحبتی با رییس فدراسیون، سرمربی یا دیگر مسئولان فدراسیون داشته است؟ تاکید کرد: آقای قارداشی، رییس فدراسیون یک ماه پیش با آقای صابری رییس هیات تهران بودند و به من اعلام کرد ما مانند ادوار گذشته براساس رنکینگ عمل می‌کنیم. پس از آن، دیگر او را ندیدم و نمی‌دانم در این مدت زمان چه اتفاقی افتاده که این تصمیم را گرفتند. من ابایی از حضور در مسابقه انتخابی ندارم اما بحثم این است اگر قرار است انتخابی برگزار کنند همه بازیکنان باید در آن شرکت کنند. به نظر می‌رسد تنها مشکل آن‌ها با امیرحسین هدایی باشد چون حتی آن‌ها بانوان را هم انتصاب کردند. در تیم جوانان هم که به مسابقات می‌رود دو نفر را انتصاب کردند. مدیر تیم‌های ملی هم ۱۰۰درصد نظرش بر این بود که مثل همیشه دو نفر اول رنکینگ جهانی به مسابقات بروند. 

وی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند علت برگزاری انتخابی این باشد که نیما عالمیان در مسابقات تیمی قهرمانی جهان نسبت به او عملکرد بهتری داشت و پیروزی‌های بیش‌تری به دست آورده است؟ تاکید کرد: در مسابقات تیمی قهرمانی جهان نیما و نوشاد عالمیان بازیکن اول و دوم بودند و به هر کدام دو بازی رسید و اما من بازیکن سوم بودم و تنها یک بازی به من رسید. نیما عالمیان در مسابقات تیمی قهرمانی جهان بهتر بازی کرد و امتیاز آن را به دست آورد و در رنکینگ هم بالا آمد. پس این که من در مسابقات ترکیه بازیکن چین تایپه و نفر دوم کرواسی و بازیکن تیم ملی فرانسه را شکست دادم و سوم شدم چه می‌شود؟ یا در بازی‌های آسیایی نیز نفر اول سنگاپور که رنکینگ ۵۰ جهان بود را شکست دادم و جزو ۱۶ نفر قرار گرفتم چه می‌شود؟ من در مسابقات تیمی قهرمانی جهان در رقابت با نفر ۲۳ جهان یک امتیاز احتیاج داشتم که پیروز شوم. آیا استنباط آن‌ها تنها به یک مسابقات تیمی قهرمانی جهان است؟ قبل از آن مسابقات دیگری هم بوده‌ است که من بهتر بازی کرده‌ام. رنکینگ جهانی ماحصل هشت مسابقه که بازیکنان بهترین عملکرد را داشته‌اند، است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از