حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

نقطه اشتراک اغتشاشات رسیدن به آرمان‌های غرب بود

نقطه اشتراک اغتشاشات رسیدن به آرمان‌های غرب بود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر اینکه نقطه اشتراک اغتشاشات، رسیدن به آرمان‌های غرب بود، گفت: در شعار «زن، زندگی، آزادی»، زن، زندگی به اسارت و زنجیر رنگین فرهنگ غرب درمی‌آید.

یعقوب دبیری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به اهداف دشمن در ایجاد اغتشاشات و ناآرامی‌های سال گذشته اظهار کرد: اعتراضات چهارماهه سال گذشته که با بهانه فوت «مهسا امینی» شکل گرفت، حقایق زیادی را درباره ماهیت معارضین جمهوری اسلامی و تصاحب اعتراضات داخلی ایران به نفع منافع گروه هاي مخالف نظام و اپوزيسيون خارج‌نشين افشا کرد. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: برخی از دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی در زمان وقوع اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی، در خارج از کشور ذوق زده شده و منتظر بودند با دروغ‌پردازي و اغفال نسل چهارم انقلاب، نظام مردم سالاري ديني را به نظام‌هاي سكولار غربي تبديل كنند.

وی با تأکید بر اینکه در بررسی علل ناکامی اغتشاشات ۱۴۰۱ و مقایسه آن با انقلاب ۱۳۵۷ یا حوادث ۱۳۷۱، ۱۳۷۸، ۸۸، ۱۳۹۶، و ۱۳۹۸ می‌توان حرف‌های زیادی زد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در مواجهه با جنگ تحمیلی، کودتاها، ترورها، فتنه‌های بزرگ ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و... کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشته است و در تمامی آن‌ها، نقش تاریخ‌ساز، ولی فقیه در مهار، کنترل و تبدیل تهدیدها به فرصت، بی بدیل و انکارناپذیر است.

دبیری‌نژاد ادامه داد: در همه اين آشوب‌ها، نقطه اشتراک تحریک مردم و جوانان براي رسيدن به آرمان‌هاي غربي بوده است؛ اما هر بار به بهانه‌اي، يك روز انتخابات، روز ديگر بنزين، روز ديگر فوت مهسا اميني و در آينده هم اين بهانه‌ها ادامه خواهد داشت، اما بايد جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به اين منطق برسد كه نظام مردم چ‌سالار ديني در ايران تنها نمونه از يك دموكراسي ديني است و هر تئوري براي جايگزيني نظامي كه حتي رهبر و ولي فقيه آن با رأي غير مستقيم مردم انتخاب مي‌شود به سمت انحطاط اخلاقي جامعه پيش خواهد رفت، مشابه آنچه كه بر سر كشورهاي غربي آمده است و فقط ظاهر بزک كرده آنها را به دنيا نشان مي‌دهند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس همچنین اذعان‌داشت: مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قبل از وقوع هر یک از حوادث بزرگ «از جمله اغتشاشات سال گذشته» با تیزبینی و دوراندیشی، مسئولان و مردم را نسبت به شاخص‌های وقوع حوادث آینده هشدار دادند و در حین بحران نیز به بهترین شکل ممکن به مدیریت صحنه پرداخته و در اوج هوشمندی، تهدید را به فرصت تبدیل نموده‌اند، اما نبايد فراموش كنيم سياست‌گذاري‌هاي ایشان در ابتداي هرسال براي مسئولان اجرايي در حد شعار و بنر مي‌ماند و اگر اقدام عملي جدي در اين‌خصوص شاهد بوديم هيچ‌گاه شاهد اغفال نسل جوان و نوجوان توسط معاندين خارج‌نشين نبوديم.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت دینی، انقلابی و هویت عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی، حمایت از محرومان و مظلومان و مستضعفان، رویکرد استکبارستیزی، نفی هرگونه سلطه‌طلبی و سلطه‌پذیری، همواره مورد کینه و دشمنی پنهان و آشکار دشمنان خارجی و شبکه همکار آنان در داخل بوده است. در ۴۴ سال گذشته، جمهوری اسلامی با چالش‌ها، بحران‌ها، فتنه‌ها و حوادثی مواجه شده و از آزمون مواجهه با آن‌ها سربلند بیرون آمده و حیرت جهانیان را برانگیخته است لذا طبيعي است كه بر اندازي چنين نظامي اولويت اول كشورهاي استعمار گر باشد. 

دبیری‌نژاد گفت: دشمنان ملت ایران با وجود سرمایه‌گذاری کم‌سابقه و گسترده برای ایجاد اغتشاش در سالگرد آغاز اغتشاشات سال گذشته، به دو دلیل مهم از جمله «فقدان ظرفیت، انسجام درونی و اعتبار» و همچنین «عدم وجود زمینه اجتماعی در داخل کشور»، کاملا شکست خورد و نتوانست اهداف خود را برآورده کند. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در شعار «زن، زندگی، آزادی» «زن، زندگی»، به آزادی ختم نمی‌شود. زن و زندگی به اسارت و زنجیر رنگین فرهنگ غرب درمی‌آید. آزادی سفارشی و وارداتی، آزادی نیست. واژه آزادی و شعار آن بدون حفظ كرامت و جايگاه زن نه تنها آزادي نيست بلكه بهانه‌اي براي استعمار بانوان است. براي فهم واژه كرامت زن كافي است نگاهي به سيره معصومين و احاديث نبوي در خصوص جايگاه دختر و مادر و همسر در خانواده داشته باشيم تا «زن، زندگي و آزادي» محقق شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از