حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم خبر داد:

رقابت ۱۱ بانوی قشمی در انتخابات تشکل‌های دینی

رقابت ۱۱ بانوی قشمی در انتخابات تشکل‌های دینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: ۱۱ نفر از بانوان این شهرستان در اولین دوره از انتخابات هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان باهم رقابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی گفت: اولین دوره انتخابات شورای هیأت مذهبی و کانون مداحان بانوان شهرستان قشم با رقابت ۱۱ نفر از بانوان مسئول هیئت و مداح در این شهرستان برگزار گردید.

وی افزود: در این دوره از انتخابات، ۷۳ برگ تعرفه استفاده شد که پنج نفر از نامزدها به عنوان منتخبین جهت حضور در شورا انتخاب شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم تصریح کرد: مهم‌ترین مأموریت هیأت‌های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه، افزود: نقش هیأت‌های مذهبی در تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب‌ها مؤثر بوده و کسی که از پایه‌های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سو فرهنگی و ناهنجاری‌ها کشیده نمی‌شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای هیأت‌های مذهبی تصریح کرد: شورای هیأت‌های مذهبی، نقش بسزایی در هدایت تشکل‌ها مردمی داشته و هیأت‌های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقا سطح فرهنگی مردم برعهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کانون مداحان گفت: این کانون بعد از دستور مقام معظم رهبری، برای عملی کردن فرمایشات ایشان مبنی بر نظارت بر کار مداحان تشکیل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در ادامه افزود: کانون مداحان یک تشکل مردمی و میانی است و واسطه بین دستگاه‌های دولتی و مداحان است و امر نظارت بر مداحان را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دنبال می کند.

کاظمی همچنین ادامه داد: آسیب‌زدایی مداحی، تولید محتوا، شناسایی استعدادهای مداحی، ظرفیت یابی و هدایت ظرفیت‌های موجود از جمله وظایف کانون مداحان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از