حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام جمعه بوموسی:

رفاقت با فرزندان شاه‌کلید تربیت صحیح است

رفاقت با فرزندان شاه‌کلید تربیت صحیح است

امام جمعه بوموسی گفت:دشمن روی تربیت فرزندان ما کار می‌کند.پدر و مادرها باید حواسشان به فرزندانشان جمع باشد و رفاقت با فرزندان شاه‌کلید تربیت صحیح است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام رحیمی راد در خطبه‌های این هفته جزیره بوموسی اظهار کرد: خلع اخلاقی در جامعه جهانی موج میزند وقتی صحبت از عرب جاهلی میشود ذهن‌ها درگیر می‌شود که عربها ی عربستان سوسمار خوار و فقیر کثیف بودن در حالی که اینگونه نبود در عربستان علم رایج آن زمان علوم ریاضی بود که برای ربا و درصد آن و اعداد سرو کار داشتنند،به آقا رسول‌الله (ص) متلک می‌انداختند که کان یاکل علی الارض رو زمین غذا میخورد در حالی که عربها روی زمین غذا خوردن را سطح پایین میدانستند،صنعت ذر بافت که طلا رو به تاروپود در می‌آوردند لباس می‌دوختند برای خانم‌ها، دلیل عرب جاهلی این بود که فرزندان را زنده به گور می‌کردند .در حالی که الان خلع اخلاقی جهالت مدرن جهانی چقدر بچه سقط میکنن؟ جهالت همان جهالت بوده فرقی نمیکند فقط کمی مدرنیته شده است.

امام جمعه بوموسی عنوان کرد: مرداک مسول شبکه فارسی وان در یک نشت خبری اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ زنان ایرانی را به کف خیابانها می‌کشیم... و سعی مان بر این است که تربیت فرزندان ایرانی را برعهده بگیریم. دشمن دارد کار می‌کند.پدر و مادرها باید حواسشان به فرزندانشان جمع باشد.

رحیمی راد تصریح کرد: برخی از افراد دغدغه کلاس شیمی و فیزیک بچه‌اش را  دارد اما دغدغه دینی آن را ندارد و پیامبر فرمود عَنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه وآله أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ الْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلَادِ آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ الْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لَا مِنْ آبَائِهِمُ الْمُؤْمِنِينَ لَا يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ الْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلَادُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ الدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِي‏ءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاء.

وی افزود: رسول اكرم صلی الله علیه وآله به بعضى از كودكان نظر كرده و فرمودند: واى بر فرزندان آخر الزمان از روش پدرانشان!. سؤال شد: يا رسول اللَّه! از پدران مشرك آن‌ها؟. حضرت فرمود: نه، از پدران مسلمانشان كه چيزى از فرائض دينى را به آن‌ها ياد نمي‌دهند و اگر فرزندان، هم پى فراگيرى بروند، آن ها را منع مي‌كنند و تنها از اين خشنودند كه آنها درآمد مالى داشته باشند هر چند ناچيز باشد. سپس فرمود: من از اين پدران بيزارم و آنان نيز از من بيزارند!

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از