حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/03/27 | 2024/06/16

Logo

استاندار هرمزگان خبر داد:

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پایش پروژه‌های هرمزگان

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پایش پروژه‌های هرمزگان

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم پایش مستمر روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی استان گفت: مرکز مانیتورینگ به این منظور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی، در کارگروه توسعه اقتصاد دریا محور، با تاکید بر لزوم پایش مستمر پروژه‌ها به خصوص در حوزه توسعه دریاپایه، گفت: در حال حاضر مرکز مانیتورینگ برای مجموع پروژه‌های استان هرمزگان و داشبورد مدیریتی در حال راه‌اندازی است که مسئولیت آن را به اداره ‌کل صنعت، معدن و تجارت سپرده‌ایم. 

وی در بررسی برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در حوزه صنعت و معدن و تجارت، تاکید کرد: یکی از زنجیره‌های مرتبط با این حوزه زنجیره اسکراپ است که باید در نزدیکی صنایع فولادی استان جای‌گذاری شود‌. 

دوستی با اشاره انجام مطالعات بندرگاه جدید لنگه، گفت: این بندر بنا است به عنوان نخستین بندر نسل سه کشور احداث شود از این رو طرحی ویژه دیده شده است که با پس کرانه جهت راه‌اندازی  تولید در بندر احداث خواهد شد‌.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: باید هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی بندرگاه جدید لنگه آغاز شود چرا که اقتصاد شهرستان بندرلنگه به این بندر وابسته است‌. 

دوستی در بررسی طرح‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی هرمزگان، نیز گفت: برای تعریف طرح‌های حوزه کشاورزی به خصوص احداث پایانه‌های صادراتی ابتداعا باید مطالعات بازار انجام شود. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، همچنین بر لزوم معرفی ظرفیت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری استان‌ هرمزگان از طریق اتاق بازرگانی استان به فعالان اقتصادی کل کشور تاکید کرد. 

گفتنی است در این نشست، پیشنهادات اداره کل گمرک هرمزگان جهت نقش آفرینی در حوزه اقتصاد دریا بررسی شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از