حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال خبر داد:

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های اجتماع‌محور خانه‌های هلال هرمزگان

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های اجتماع‌محور خانه‌های هلال هرمزگان

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال گفت: مرکز آموزش‌های اجتماع‌محور خانه‌های هلال در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ عباس احدپور مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور در سفر به استان هرمزگان با حضور در شهرستان میناب از راه‌اندازی مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه‌های هلال را در این شعبه خبر داد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور افزود: خاگانه‌های هلال بستر مناسبی برای آموزش و ساماندهی داوطلبان در قالب تیم های آموزشی دیده با تخصص‌های امدادی است.

احدپور گفت: این افراد می‌توانند در زمان حوادث و بحران‌های احتمالی تا زمان رسیدن نیروهای امدادی خدمات رسانی انجام دهند.

وی همچنین در سفر به شهرستان میناب با فرماندار میناب نیز دیدار و گفتگو داشت.

مجید سلحشور، فرماندار ویژه شهرستان میناب نیز در این دیدار ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر جهت ارایه خدمات عام المنفعه و تأکید بر گسترش آموزش‌های همگانی و آماده‌سازی جامعه جهت مقابله با حوادث احتمالی از راه‌اندازی خانه‌های هلال در تمام بخش‌های تابع این شهرستان خبر داد.

در ادامه مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به اهمیت آموزش در محلات کم‌برخوردار و جوامع روستایی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزشی امدادی در سطوح مختلف را با بهره‌گیری از مربیان مجرب در مناطق کم برخوردار برگزار کند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰۰ خانه هلال در سطح استان خاطر نشان کرد: این جمعیت با راه‌اندازی خانه‌های هلال ارایه خدماتی همچون آموزش و سازماندهی نیروهای آموزش‌دیده، ارائه خدماتی درمانی و حمایتی و جذب اعضا را تسریع بخشیده است.

شایان ذکر است، اولین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه‌های هلال هرمزگان با رویکرد ارایه خدمات آموزش همگانی به داوطلبان و عموم مردم در شهرستان میناب راه‌اندازی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از