حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/02/26 | 2024/05/15

Logo

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

راهبرد ایران در خلیج‌‌فارس صلح و امنیت است

راهبرد ایران در خلیج‌‌فارس صلح و امنیت است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد ایران در خلیج‌‌فارس صلح، امنیت و دوستی است و بیگانگان در اینجا مخل امنیت هستند.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ علیرضا تنگسیری صبح امروز در مراسم روز ملی خلیج‌فارس اظهار کرد: ۱۰ اردیبهشت که روز پایان اشغالگری ۱۱۷ سالۀ پرتغالی‌ها در خلیج‌فارس است را خدمت همگان تبریک عرض می‌کنم.

 وی عنوان کرد: خلیج‌فارس یک اهمیت ذاتی دارد که از نظر عمق؛ عمیق‌ترین سواحل در کنار ایران اسلامی دارد و بهترین و مناسب‌ترین آبراه‌های آن سمت ایران است و ما در خلیج‌فارس یک هزار و ۳۷۵ کیلومتر خط مستقیمی ساحل داریم و ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر جزایری که در خلیج‌فارس است و اینها اهمیت ذاتی خلیج‌فارس است.

 فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه خلیج‌فارس از نظر اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد، بیان کرد:۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج‌فارس است. امروز افتخار داریم امنیت تنگۀ هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را برقرار کردیم.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهبرد ایران در خلیج‌فارس صلح، امنیت و دوستی است و بیگانگان در اینجا مخل امنیت هستند.

 تنگسیری تصریح کرد: ایران اسلامی به دنبال برقراری امنیت است و پیام برادری در منطقه را چه با حضور و چه در رزمایش‌های مشترک به مسلمانان کشورهای جنوب خلیج‌فارس داده‌ایم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از