حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس جمهور مطرح کرد:

ایجاد تحول؛ توقع مردم از دولت

ایجاد تحول؛ توقع مردم از دولت

رئیس جمهور گفت: توقعی که امروز مردم از دولت و دست‌اندرکاران کشور دارند این است که یک حرکت تحولی انجام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که در سالن اجتماعات ندسا تشکیل شد، گفت: توقعی که امروز مردم از دولت و دست‌اندرکاران کشور دارند آن است که یک حرکت تحولی انجام شود.

وی افزود: توقع این است با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، مسائل و مشکلات زندگی مردم مثل ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و رونق تولید حل شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: همکاری و همدلی دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات کشور به عنوان یک زیرساخت فراهم شده؛ با دعوا و اختلاف توسعه و پیشرفت اتفاق نمی‌افتد، یکی از زیرساخت‌های توسعه‌یافتگی و پیشرفت هم‌دلی و هماهنگی است.

طولانی شدن روند حل مسائل موجب ناامیدی مردم می‌شود

رئیسی گفت: روند حل مسائل نباید طولانی شود؛ طولانی شدن حل مسائل موجب ناامیدی می‌شود، حفظ سرمایه اجتماعی در گروی امید مردم به آینده است؛ این امید با تلاش و کار مسئولان ایجاد می‌شود نه با سخنرانی و پشت میز نشستن.

وی تأکید کرد: تا زمانی که در استان‌ها مصوبات دور نخست سفر استانی انجام نشده و مشکلی برطرف نشود، برای سفر در دور دوم به استان سفر نمی‌کنم. اول کار انجام شود بعد بازدید می‌شود، اقدام،‌ عمل و جهاد تبیین سرمایه اجتماعی را افزون می‌کند، هر زمان که کاری انجام شد باید برای مردم توضیح داده شود.

اجرای عدالت، اولویت دولت سیزدهم

رئیس‌جمهور بیان داشت: در زمینه توزیع امکانات،‌ توجه به عدالت نکته بسیار مهمی است؛ ما هم باید خودمان عادلانه رفتار کنیم و هم مردم را به عدالت دعوت کنیم، امروز در جایگاهی هستیم که باید به عدالت فکر کرده، تصمیم بگیریم و به عدالت رفتار کنیم، حتی اگر عده‌ای ناراحت شوند.

رئیسی ادامه داد: در مسیر اجرای عدالت باید عموم را حمایت کرد نه خواص را؛ باید به خواست خداوند و عموم به عدالت رفتار کرد و ناراحتی اندک افرادی ضرری نمی‌رساند.

 روند مثبتِ قوانین گمرکی 

وی گفت: در گزارش شب گذشته وزیر اقتصاد اعلام شد که ایشان همه انبارهای بندری را بازدید کرده و وضعیت گمرکات ما در حال حاضر به روز است، با کمک دادگستری و سازمان اموال تملیکی مردم می‌بینند که هم اموال متعلق به خودشان و هم اموال دولت، دیگر در گمرکات از بین نمی‌روند.

رئیس جمهور همچنین بیان کرد: اینکه هر روز برای واردات و صادرات در استان هرمزگان که نیمی از تجارت کشور در آن رخ می‌دهد، هر روز یک بخشنامه جدید صادر نشود، اقدام مثبتی است، امسال بخشنامه‌های گمرکی ما به نصف کاهش یافته است، اما همچنان باید کاهشی باشد و اوضاع برای واردکننده و صادرکننده قابل پیش‌بینی باشد.

اقتصاد دریا،‌ عامل افزایش سرمایه و مشارکت اجتماعی

رئیسی افزود: برخی از کشورها نسبت به ایران مقدار بسیار کمی ساحل دارند، اما تولید ناخالص آن‌ها نزدیک به ۵۰ درصد است، این عدد برای تولید کشور ما ۳ درصد است که باید افزایش پیدا کند؛ یکی از مخاطبان مهم سیاست اقتصاد دریا که رهبری اعلام کردند، استان هرمزگان است.

وی گفت: اقتصاد دریا می‌تواند سرمایه و مشارکت اجتماعی را افزایش دهد و نشاط اجتماعی مردم را روز به روز بیشتر کند

 تثبیت مالکیت ۶۸هزار هکتار زمین

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آغاز فعالیت نیروگاه اتمی در سیریک با تولید ۵ هزار مگاوات برق که برای اولین بار در این دور رقم خورد کار بسیار بزرگی است.

رئیسی اضافه کرد: تثبیت مالکیت ۶۸ هزار هکتار زمین که با همکاری قوه قضائیه صورت گرفته کار مهمی است که رضایت ایجاد می‌کند‌.

 وظیفه مرزبانان فرهنگی در نگاه رئیس‌جمهور

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ کشور مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است؛ افزود: به گفته رهبر انقلاب در این دوران با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در همه نقاط دنیا به فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها هجوم بسیاری می‌شود؛ گفت: وظیفه مرزبانان فرهنگی کشور مراقبت فرهنگی و حساس بودن نسبت به مسئله فرهنگ است.

رئیسی تأکید کرد: رسانه ملی،‌ دانشگاه‌ها،‌ حوزه‌ها، آموز‌ش‌وپرورش و رسانه‌های دیجیتال و مکتوب وظیفه جدی در قبال فرهنگ دارند.

 مبارزه با فساد و تبعیض در دستور کار دولت قرار دارد

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد،‌ تبعیض و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار همه ما قرار دارد، تصریح کرد: رونق اقتصادی،‌ رونق تولید و ایجاد اشتغال موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛‌ هر چه در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد،‌ آسیب‌های بیشتری برطرف خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از