حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/01 | 2024/07/22

Logo

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان خبر داد:

دو هشدار مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان

دو هشدار مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استان، مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی را در مدیریت مصرف برق ضروری دانست و با اشاره به صدور هشدار نارنجی دریایی، رعایت نکات ایمنی تردد را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، به نقل از روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده گفت: موضوع مدیریت مصرف برق در کشور به‌خصوص در استان هرمزگان با ارائه خدمات یک دستگاه اجرایی قابل‌حل نیست و نیازمند مشارکت همهٔ مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان در ادامه به تغییرات اقلیمی و گرمای حاصل از این شرایط اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و گرمای حاصل از این شرایط در کشور موجب افزایش مصرف انرژی شده که اهمیت صرفه‌جویی را دوچندان نموده است هرچند که این فرهنگ باید همیشه و در تمام فصول به‌عنوان یک اصل مهم مدنظر باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر افزایش تاب‌آوری مجموعه‌های خدمات‌رسان و حساس تأکید داشت و افزود: باتوجه‌به‌پیش‌بینی فعالیت سامانه مانسون در سطح استان و وقوع بارش‌های رگباری در روزهای آتی و صدور هشدار سطح نارنجی دریایی اتخاذ تمهیدات ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی مورد تأکید هست.

وی در خصوص هشدارهای صادرشده، توضیح داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز شنبه تا دوشنبه هشدار نارنجی دریایی صادر شده که دریا در این مدت مواج و ارتفاع موج تا ۸۰ سانتی‌متر خواهد رسید و باید تدابیر ویژه‌ای برای تردد دریایی و حفاظت از سازه‌های دریایی در نظر گرفته شود.

حسن‌زاده گفت: همچنین هشدار سطح زرد هواشناسی برای روزهای شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری صادر شده که احتمال بارش باران و وقوع گردوغبار در سطح استان وجود دارد و بایستی مردم از صعود به ارتفاعات و نزدیک‌شدن به رودخانه‌های فصلی نیز خودداری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از