حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه پارسیان:

دهه فجر بعثت دوم در جهان اسلام است

دهه فجر بعثت دوم در جهان اسلام است

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، بعثت دوم در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا در خطبه‌های این هفته شهرستان ضمن تبریک حلول ماه معظم شعبان و ولادت امام حسین و روز پاسدار، حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز و امام سجاد و روز صحیفه سجادیه، شعبان را ماه تجلیه و آماده شدن برای مهمانی مخصوص پروردگار در رمضان المبارک شمرد و گفت: برای رسیدن به فیوضات رمضان باید از فرصت‌های مغتنم شعبان بهره ببریم.

 وی، با تبریک فرا رسیدن ۲۲ بهمن‌ماه افزود: ایران در یوم‌الله ۲۲ بهمن ۵۷ هیمنه ابرقدرت‌های زمانه را در هم شکست از باب (و اما بنعمه ربک فحدث) باید با فریاد بلند دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنیم.

 امام جمعه پارسیان بیان کرد: جمهوری اسلامی با وجود موانع بزرگی مثل جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و...‌ به موفقیت‌هایی دست یافت که دنیا را شگفت زده کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا تصریح کرد: امروزه ایران اسلامی، پرچمدار معنویت در عالم است و در عرصه‌هایی مثل قرآن دعا، زیارات و همچنین توسعه زیرساخت‌های دینی مثل مساجد حسینیه‌ها، مراسم بی‌نظیر مثل پیاده‌روی اربعین، اعتکاف، عرفه‌، فطر و ... زبانزد است.

وی گفت: ما که اجازه باز و بسته کردن پیچ و مهره یک هلیکوپتر را نداشتیم امروز فقط در حدود یک ماه چهار ماهواره با ماهواره‌بر کاملاً ایرانی به فضا پرتاب می‌کنیم.

امام جمعه پارسیان افزود: موسسات معتبر جهانی می‌گویند قبل از پیروزی انقلاب در عرصه تولید علم ایران هیچ جایگاهی نداشت در تولیدات صنعتی و تکنولوژی بسیار محدود فقط در حد مونتاژ توان داشت اما امروز در بین ۱۹۳ کشور دنیا جایگاه هجدهم را در اقتصاد داریم.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: اساس انقلاب اسلامی از روز نخست با تاسیس جهاد سازندگی، کمیته امداد و ... بر بسیج همه امکانات برای خدمت به محرومان بوده است و امروز توسعه راه‌ها ،برق رسانی، آبرسانی، گازرسانی کشاورزی و غیرو که نگاه کنیم میزان خدمات نظام به محرومان مشخص می‌شود.

وی همچنین گفت: همچنین در عرصه‌های علمی، فناوری هسته‌ای، فضایی، نانوتکنولوژی، پزشکی سلامت، سیاسی و بین المللی، امنیت، نظامی، ایران پیشرفتهای خیره کننده‌ای را داشته است.

 امام جمعه شهرستان افزود: امروز، روز شکرگزاری از این همه نعمت است شکر این نعمات، حضور در صحنه و حمایت همه جانبه از نظام اسلامی است. برخی می‌گویند: حضور ما در راهپیمایی و انتخابات چه فایده‌ای دارد؟ پاسخ این است که اگر فایده نداشت دشمن میلیارد هزینه نمی‌کرد بلکه پنج درصد مشارکت مردم را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌نیا بیان کرد: مردم شریف ایران در آستانه دو آزمون مهم الهی اعم از راهپیمایی و انتخابات هستند، همه ما حتی منتقدین عزیز هم به صحنه خواهند آمد دست رد به خواسته دشمنان می‌زنند..

امام جمعه شهرستان در بخش پایانی از دستگاه قضایی تشکر کرد و گفت: از دستگاه قضایی جهت پیگیری حقوق عامه در کمبودهای مردمی در شهر تشکر می‌کنم و انتظار دارم برای کمک به حل مشکلات مردم همین روال را ادامه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از