حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/14 | 2024/05/03

Logo

سازمان هواشناسی هرمزگان اعلام کرد:

خودداری از قرارگیری در بستر رودخانه‌های فصلی

خودداری از قرارگیری در بستر رودخانه‌های فصلی

سازمان هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از ترددهای غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی هرمزگان؛ بر اساس پیش‌بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان، امروز شنبه، اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، طی روز جاری، در پاره‌ای نقاط استان، به ویژه در ارتفاعات، ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعد از ظهر امروز شنبه، اول اردیبهشت ماه، در مناطق شمالی، مرکزی، بخش هائی از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان، رگبار باران، رعد وبرق و تندباد لحظه ای پیش بینی می شود. شایان ذکر است، احتمال تقویت نقطه ای این سامانه بارشی و رخداد تگرگ نیز، دور از انتظار نخواهد بود.

این ناپایداری جوی تا اواسط هفته ی جاری طی ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان، به صورت رگبار باران و رعد وبرق و تند باد لحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از ترددهای غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب گردد.

تا اواسط هفته جاری در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر استان، مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی پیش‌بینی می‌شود. 

دریا طی امروز و فردا نسبتا آرام و شرایط جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد بود.

به لحاظ دمایی، به تدریج تا اواسط هفته جاری، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از