حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید رایکا؛

خواهران همچون زینب پیام‌رسان باشند

خواهران همچون زینب پیام‌رسان باشند

شهید رضا رایکا در وصیت‌نامه خود بیان کرده است: خواهران همچون زینب پیام‌رسان باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حسين رايكا شهيد شده بود (اولين شهيد خانواده)، رضا، برادر شهيد نيز درحالي كه تركشي در گردن داشت همراه جنازه‌اش به بندرعباس آمده بود در مراسم براي اينكه دوستان و آشنايان متوجه مجروحيتش نشوند سعي مي‌كرد آن را با يقه پيراهنش بپوشاند.

همرزم شهيد رضا رايكا ادامه داد: با چهره‌اي حق به جانب و با لحني از سر دلسوزي به رضا گفتم: حالا كه برادرت حسين شهيد شده و پدر و مادرت داغ دار هستند و از طرفي مجروح نيز هستي، بهتر است مدتي استراحت كني و تا بعد هم خدا كريم است.

مي‌خواستم ادامه بدهم كه متوجه سرازير شدن قطرات اشك بر گونه هايش شدم، درحال پاك كردن اشك‌هايش با گلويي بغض‌آلود گفت: شهيد رهرو مي‌خواهد و اگر من و ديگر رزمندگان به جبهه‌ها نروند چه كسي بايد راه شهيدان به خصوص برادرم حسين را ادامه بدهد؟ بعد از شهادتش وقتي كه وصيت‌نامه‌اش را باز كردند با خط درشت نوشته بود: شهيد كه شدم مرا پايين پاي برادرم حسين دفن كنيد.

به راستي كه شهدا به يكديگر اقتدا مي‌كنند.

شهيد والامقام رضا رايكا و ديگر رزمندگاني كه به ملكوت اعلي پيوستند از چنان اخلاق نيكويي برخوردار بودند كه همه رزمندگان را شيفته خود مي‌كردند و آنان نيز با استفاده از لحظه لحظه‌هاي فضاي معنوي حاكم بر جبهه‌هاي دفاع مقدس، رزمندگان را به درس خواندن و فراگرفتن فنون نظامي تشويق مي‌كردند.

شهيد رضا رايكا زمستان سال 61 در عمليات والفجر مقدماتي و بهار سال 1362در عمليات والفجر يك نيز حضور داشت كه در اثر اصابت تركش به گردنش به سختي مجروح شد.

وي پس از حضور مستمر در جبهه‌هاي نبرد دفاع مقدس و فرماندهي يكي از رده‌هاي لشكر ۴۱ ثارالله سرانجام بيست و ششم اسفند ماه سال ۱۳۶۳خورشيدي در عمليات بدر به دوستان پرواز كرده اش و به خصوص برادر شهيدش حسين پيوست.

عمليات بدر ساعت ۲۳ روز بيستم اسفند ماه سال ۱۳۶۳ خورشيدي با اسم رمز مبارك ياالله، ياالله، ياالله و قاتلواهم حتي لاتكون فتنه، يا فاطمه الزهرا، يا فاطمه الزهرا، يا فاطمه الزهرا (س) آغاز شد و روز ۲۶ اسفند نيز با استقرار رزمندگان در جاده خندق و پدهاي مختلف آن پايان يافت.

دوستان هم‌رزم و هم سنگرش نقل كرده اند كه رضا رايكا در عمليات بدر در حالي كه پاتك سنگين دشمن را با ديگر رزمند گان در منطقه ي شرق دجله دفع مي كرد به در جه رفيع شهادت نائل آمد.

نبرد جانانه سردار شهيد رضا رايكا و ايستادگي او مقابل دشمن بعثي آنقدر افتخار آفرين بود كه يكي از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نام علي عبداللهي در وصف او شعري با نام سردار شرق دجله سروده است :

شرق دجله جلوه اي از كربلاست كربلا هم وعده گاه كبرياست

شرق دجله، رايكا را ديده است خصم دون از بانگ او لرزيده است

آب دجله گر وضو با خون گرفت تا ابد جاري شد و افزون گرفت

 

رود دجله برخودش باليده است با خروش رايكا ناليده است

راه سردار شهيدم زنده باد تا ابد جاويد باد، پاينده باد

رضا رايكا متولد ۱۳۴۱ شهر بندرعباس است كه در آخرين روز از نبرد عمليات بدر يعني ۲۶ اسفندماه با بدني مملو از تركش و تير به ديدار معبود پركشيد. دربخشي از وصيت نامه سردار شهيد رضا رايكا آمده است: بايد خواهران همچون زينب پيام رسان باشند.

رضا گيلاني همرزم شهید رایکا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از