حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

حق آلایندگی شهرستان پارسیان پرداخت می‌شود

حق آلایندگی شهرستان پارسیان پرداخت می‌شود

معاون رئیس‌جمهور از پیگیری و وصول حق آلایندگی شهرستان پارسیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ علی سلاجقه  در آیین افتتاح اسکله شماره سه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: ایام دهه فجر که می‌‌شود ما خادمین کشور بار سنگینی را احساس می‌کنیم و شهدای انقلاب اسلامی خونشان ریخت که درخت تنومند انقلاب اسلامی رشد کند و ثمره آن چیدن انسانیت است.


سلاجقه افزود: مسئولیت بسیار سنگین و راه بسیار طویل است اما هدف مقدس است، کارکردها زیاد است اما به جای این‌ها، مردم بگویند چه اتفاقی برای آنها رقم خورده است و این دولت چه گره‌ای برای مردم باز کرده است و این قبیل مسائل باید بیلبورد شود و تبیین گردد.


وی با بیان اینکه صحبت مردم را می‌شنویم و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم، تصریح کرد:صنایع آب‌بر باید در مناطق ساحلی احداث شوند و خوشبختانه این ایده دارد شکل می‌گیرد و در منطقه استان هرمزگان که ورودی جهان به کشور جمهوری اسلامی ایران است حتماً باید صنایع شکل بگیرد و محیط زیست منطقه نیز حفظ شود.


معاون رئیس‌جمهور گفت: ائمه جمعه اهل سنت و تشیع مایه افتخار ما هستند که وحدت را ایجاد کرده‌اند و با اتحاد و همدلی پای اصول ایستاده‌اند.


سلاجقه عنوان کرد: ما برخی اوقات تجارت منفی در رابطه با استقرار صنایع داریم که منجر شده است که محیط زیست را از بین ببرد اما از آن تجارب درس می‌گیریم که اینجا مشکلی برای محیط زیست پیش نیاید.


وی خاطرنشان کرد: توجه به سواحل خلیج‌ فارس در کنار توسعه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد و این منظر حق‌الناس می باشد و مکلف به حفظ آن هستیم.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست با صنعتگران کشور گفت: دهه ۹۰ دهه مناسبی برای رشد و شکوفایی کشور نبود و در بازه های زمانی، از توسعه زیرساخت‌های کشور جا مانده‌ایم.


معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی باید زیرساخت اتفاق بیافتد، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه ما را به مشکلاتی مواجه کرده است اما توجه به ظرفیت های فرزندان ایران زمین می تواند ما را به اوج برساند.


سلاجقه گفت: می‌توانیم کشور را به بهترین نحو بسازیم، اگر قرار باشد که قوانینی که دنیا منطبق کرده است را مد نظر قرار بدهیم نمی‌توانیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و باید متناسب با فرهنگ و نیاز خودمان کار را پیش ببریم.


وی با اشاره به اینکه انسان‌های شریفی در استان‌های جنوبی کشور خدمت می‌کنند که دولت باید خادم آنها باشد، تصریح کرد: مردم جنوب به عنوان مرزداران خدوم دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا ادا کرده‌اند و حتماً موارد مطرح شده توسط مسوولین این شهرستان را پیگیری می‌کنم.


معاون رئیس‌جمهور افزود: اراضی مردم شهرستان پارسیان را که با مشکل وراثتی مواجه شده‌اند را حتما پیگیری می‌کنیم تا به حق خود برسند، مشکلات عوارض آلایندگی این شهرستان با انطباق ضریب آلایندگی قابل حل خواهد بود.


سلاجقه تاکید کرد: در بعد زیرساخت‌ها و جاده های ترددی شهرستان پارسیان سعی می‌کنیم که این مشکل را حل نماییم و اشتغال و کارآفرینی برای مردم فراهم شود و همچنین در مباحث بهداشتی و ... نیز پیگیر خواهیم بود.


وی در پایان با بیان اینکه اولویت اول در راستای جذب نیروی کار در این شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: باید اولویت جذب به جوانان همین منطقه باشد و با توجه به تحولاتی که اتفاق می‌افتد باید در مرحله اول خیر آن به مردم همین منطقه برسد.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

نظرات

  • Image
    5 ماه پیش

    الله اکبر

  • Image
    5 ماه پیش

    تست