حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه رودان:

تشییع شهدا رفراندوم عمومی با نظام است

تشییع شهدا رفراندوم عمومی با نظام است

امام جمعه رودان گفت: حضور باشکوه مردم در تشییع شهداء را رفراندوم عمومی و تجدید عهد ملت با ولایت و نظام اسلامی معرفی و در تبیین پیام آن‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان ضمن تشکر و قدردانی از برنامه ریزی مطلوب در تشییع شهدای گمنام اظهار کرد: منطقه ما این ایام منور و معطر به نام و یاد شهداء شد و مردم مومن مثل همیشه میدان‌دار بودند و در استقبال از فرزندان خود سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه رودان، حضور شهداء در مدارس را ابتکاری شایسته تقدیر دانسته و با اشاره به استقبال زیبای دانش آموزان تصریح کرد: دشمنان و دوستانی که گاهی دلشان لرزان است، این صحنه ها را ببینند که چگونه نسل جدید انقلاب عشق و ارادت خود را شهداء نشان دادند و این جلوه های زیبا را رقم زدند.

وی حضور باشکوه مردم در تشییع شهداء را رفراندوم عمومی و تجدید عهد ملت با ولایت و نظام اسلامی معرفی و در تبیین پیام آن‌ها گفت: پیام شهدا ایستادگی، مقاومت، حضور در صحنه و امیدواری به آینده است و یقینا ویژگی اصحاب انقلاب اسلامی و یاران آخرالزمانی حضرت ولی عصر ارواحنافداه همین است.

حجت‌الاسلام بارانی حضرت ام البنین(س) را الگویی تراز برای مادران و همسران شهیدان معرفی و تاکید کرد: همه خصایص یک بانوی تراز در وجود ایشان متجلی است و زندگی شان کلاس درس صبر، ایثار، ایستادگی و ولایت‌مداری می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه مادران و همسران شهداء عنوان کرد: این عزیزان در جایگاه شهید و دارای زندگی شهیدانه هستند زیرا تنها شهید پرور است که می‌تواند شهید را پرورش بدهد و به برکت صبر و مجاهدت این عزیزان ارزش سعادت بخش شهادت همچنان باقی است.

امام جمعه رودان نهضت سوادآموزی را از مبارک‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ارزیابی و بیان کرد: این حرکت در راستای احیا یک سنت بزرگ اسلام یعنی ضرورت علم آموزی بود لذا نظام اسلامی ما هم به تبعیت از مبانی دینی این نهضت بابرکت را راه انداخت و برکت بزرگش استمرار حیات طیبه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جریان نهضت سوادآموزی در ایران اسلامی از دو جهت دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، گفت: یکی از جهت رشد چشمگیر آماری و کمی، دوم از جهت اجتماعی و مردمی بودن این نهضت مقدس و مبارک، دستاورد بزرگی است.

حجت‌الاسلام بارانی خاطر نشان کرد: سوادآموزی از جمله حوزه‌هایی است که گام‌های مثبت در تقویت آموزش و یاددهی در جامعه داشته است و در این حوزه تا به امروز به بهترین شکل ورود پیدا کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از