حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

ائمه جمعه هرمزگان:

حضور در انتخابات شکوفایی کشور را فراهم می‌کند

حضور در انتخابات شکوفایی کشور را فراهم می‌کند

ائمه جمعه هرمزگان ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفتند: حضور حداکثری مردم در انتخابات شکوفایی کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ ائمه جمعه هرمزگان ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفتند: حضور حداکثری مردم در انتخابات شکوفایی کشور را فراهم می‌کند.

 

 

دین، رهبری و مردم ظلع‌های مهم نظام‌سیاسی اسلام

امام جمعه شهرستان رودان با اشاره به دیدار اخیر ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری ضمن ابلاغ سلام سرشار از مهر و محبت و اظهار لطف و محبت امام المسلمین به مردم مومن و شریف رودان به نقش مردم در مکتب اسلام و امامین انقلاب تاکید کرده و گفت: دین، رهبری و مردم سه ضلع مهم نظام سیاسی اسلام و عوامل شکل گیری حکومت اسلامی هستند و مردم پایه و ستون نظام می‌باشند که رهبری عالیقدر مردم را دارای کرامت، ارزش، قدرتمند و کارساز می‌دانند. 

وی افزود: حضور مردم در صحنه خنثی کننده همه بحران‌ها و توطئه‌های چهار دهه اخیر انقلاب بوده و تا زمانی که مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور در کنار ولایت ایستاده‌اند هیچ فتنه‌ای به سرانجام نخواهید رسید.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن تاکید بر واگذاری امور به مردم و ضرورت حضور مردم در صحنه گفت: اگر شکوفایی و رشد کشور و رفع مشکلات را می‌خواهیم باید زمینه حضور مردم در میدان‌های مختلف فراهم شود و الا اگر مردم حضور نداشته باشند هر طرح و اقدامی از طرف مسئولین محکوم به شکست است زیرا مردم نسبت به انقلاب و نظامی که خود ساخته‌اند احساس مسئولیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: افراد حاضر در مسئولیت و افرادی قصد حضور در مناصب کشور را دارند باید خیلی مراقبت کنند و به وظیفه خود به درستی عمل نمایند تا نزد مردم و رهبری و بالاتر نزد خدای متعال شرمنده نباشند زیرا این مردم برای یاری اسلام و انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند و باید با کار و تلاش شبانه روزی از آن‌ها قدرشناسی کرد.

 

روز غزه نماد حمایت از مقاومت

امام جمعه کیش درمورد دیدار خود با رهبر مقام معظم رهبری عنوات کرد: مقام معظم رهبری محور اساسی نماز جمعه را موعظه دانستند؛ نماز جمعه هم موعظه اخلاقی و معنوی دارند و هم موعظه سیاسی و اجتماعی دارند در نظام جمهوری اسلامی مردم جایگاه اساسی دارند، مالک و صاحب جمهوری اسلامی ایران مردم هستند.

 

وی افزود: حمله موشکی سپاه به اربیل این شروع انتقام‌ها است و اگر اینگونه پیش برود قطعا بیشتر از این را هم خواهند دید؛ رژیم منحوس صهیونیستی هرگونه حماقتی بکنند ما آن را مانند جنگ‌های با داعش آن را هم نابود می‌کنیم کسانی که جاسوسی میکنند برای صهیونیست‌ها این کار هیچ جوابی جز تباهی و انتقام ندارد.

 

امام جمعه کیش افزود: روز غزه، نماد حمایت از مقاومت؛ ملت مظلوم فلسطین غزه بعد از طوفان الاقصی و ضربه سختی به پیکر رژیم صهیونیستی زدند و اسرائیل را تبدیل به بزرگترین زندان بدون سقف شده کردند روز غزه روز بشارت تحقق فرمان های رهبری ست با همه جنایت هایی که اسرائیل انجام داده است به اهداف نمی‌رسد؛ نابودی رژیم صهیونسیتی را خواهیم داشت.

 

مردم باید انتخابات‌ را مدیریت کنند

امام جمعه موقت حاجی‌آبادگفت: ۲۹ دی ماه به نام روز غزه

نامگذاری شده است که  حاوی چند نکته است  اول اینکه هرکس با خدا باشد شکست ناپذیر است وغزه با توکل به خداوقرآن توانست درمقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود و ادعای پنجمین قدرت نظامی دنیا را داشت پیروز شود؛ نکته دوم اینکه این جنایت های رژیم کودک‌کش صهیونیستی درتاریخ بشریت برای همیشه خواهد ماند و سوم اینکه شکست خورده این میدان جنگ، رژیم صهیونیستی است زیرا به هیچ یک از اهدافش نرسید، نه توانست مردم غزه را منتقل کند،نه توانست حماس را از بین ببرد و نه توانست‌ جلوی اقدامات مقاومت را بگیرد، بنابراین به قول مقام معظم رهبری پیروز این میدان مردم غزه هستند.

 

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه‌ جمعه سراسر کشور گفت: این دیدار یک درس اخلاق جامع و کامل در ابعاد فردی، سياسی و اجتماعی بود و مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند؛ امام جمعه جزو سخت‌ترین کارهاست و علتش هم این است که امام جمعه هم باید رو به خلائق باشد وهم رو به خدا، یعنی هم رضایتمندی الهی را و هم رضای مردم را درنظر بگیرد واین کاری دشوار است و این اشاره رهبری اشاره لطیفی است به بُعد فردی امام جمعه که باید خودساخته، دلسوز و مخلص باشد.

 

حجت‌الاسلام خانجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم در انتخابات به معنای حقيقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً یک تکلیف نیست بلکه حق مردم است که‌ بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون و اعضای مجلس‌ خبرگان را انتخاب کنند و این نشان می‌دهد که خود مردم باید انتخابات را مدیریت کنند.

 

وی گفت: حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حاصل تلاش‌ و دستاوردهای سربازان این مرز و بوم بود، جمله معروف زمان بزنر را تمام شده را تثبیت کرد واین حمله موشکی که در انتقام حملات تروریستی انجام شد؛ باعث شادی قلوب امت اسلامي گردید.

 

امام جمعه موقت عنوان کرد: ویژگی این حمله موشکی استفاده از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بود که برای زدن  اسرائیل به همین برد نیاز است؛ ویژگی دوم این است که  هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و سوم هشدار به کشورهایی بود که خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن و اقدام علیه ایران قرار داده‌اند.

 

اقدام سپاه، هشدار مهمی به عاملین تروریست است

امام جمعه پارسیان افزود: مقام معظم رهبری بیان داشتند: مردم ما مردم مؤمن و وفاداری هستند و باید قدر آنها را دانست؛ امام خامنه‌ای ضمن بیان اهمیت حضور مردم در همه صحنه ها به نقش مردم در انتخابات پرداختند و فرمودند: حضور مردم در انتخابات به معنی حقیقی کلمه لازم است البته انتخابات صرفاً تکلیف نیست بلکه حق مردم است .

 

 اسماعیل‌نیا در بخش دیگر از خطبه دوم به موفقیت سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر تروریست‌های داعش، موساد و جیش الظلم در اربیل ، ادلب و پاکستان اشاره کرد و افزود: این اقدام شجاعانه و دقیق سپاه پیامهای روشنی را به دوست و دشمن مخابره کرد؛ این اقدام یک هشدار بسیار مهم به رژیم صهیونیستی و همه آمرین و عاملین اقدامات تروریستی بود که اعلام کرد : اگر دشمنان قصد تداوم اقدامات تروریستی علیه ملت ایران داشته باشند دستان بلند ایران با موشک‌های نقطه‌زن هزاران کیلومتری روزگار آنها را سیاه خواهد کرد؛ ما به دوستان اسرائیل در منطقه هم گفتیم که مزدوری برای رژیم منحوس صهیونیستی علیه ایران به قیمت جانتان تمام خواهد شد.

 

وی در بخش دیگر به تجاوز ارتش پاکستان به یکی از روستاهای مرزی اشاره کرد و بیان کرد: اقدام پاکستان محکوم است امیدواریم کشور همسایه و مسلمان پاکستان که سال‌ها تروریست‌ها از خاک او برای عملیات‌های تروریستی علیه ملت ایران استفاده کرده‌اند جایگاه خود را شناخته و با هوشیاری از افتادن در دام دشمنان اسلام پرهیز نموده و از هر اقدام تنش‌آفرین خودداری کند.

 

مشارکت حداکثری، فرصت رشد همگانی را فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام میثم سالاری ظهر امروز در نماز جمعه بخش رودخانه رودان اظهار کرد: در نگاه اسلامی مشارکت حداکثری و رای دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد بلکه هر فردی نسبت به پیشرفت جامعه مسئولیت دارد که هم حق و هم وظیفه است.

امام جمعه رودخانه رودان افزود: مشارکت فراگیر از آنجا که فرصت رشد همگانی را در برابر استعدادها فراهم می‌کند عین عدالت و چون نظارت جمعی را افزایش می‌دهد قطعا کاهنده فساد و منبع توزیع کننده قدرت عادلانه است.

وی گفت: پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت و افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام توازن رایزنی‌های بین‌المللی‌، سیاست‌های خارجی در راستای تحقق منابع عمومی و ملی کشور به طور چشم گیری افزایش می‌دهد. 

 

انتهای خبر/ 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از